Svårt att släppa taget

God morgon på er!
 
Lördag och två dagar av ledighet och lite återhämtning framför oss.
Det är ju en sådan skön känsla när man vaknar på morgon och inser att man inte måste gå upp och stressa iväg. Trots att grabbarna väckte mig kl 7 i morse.
För då går vi ner och kryper in bland kuddar och filtar i soffan, slår på Barnkanalen och så kan mamman halvslumra lite till med tre små killar riktigt nära.
Mysig start på helgen även om det såklart hade varit skönt att sova i alla fall en timme till.
 
Ännu en oplanerad helg ligger framför oss och det känns helt OK även om jag är en liten rastlös själ som gärna har fullspäckade helger.
En del träning ska vi nog i alla fall ägna oss åt.
Mys med grabbarna. Lite tid med vänner.
Ett antal avsnitt av "Homeland" som vi gärna plöjer oss igenom.
Och så kanske ett försök till mental övergång.
Från sommar till höst.
Jag har så svårt att släppa taget om sommaren.
Men trots att jag var klädd i kortärmat och sandaler igår, kunde jag inte ignorera det faktum att mörkret kom tidigt på kvällen och luften var hög och kall.
Jag vet att den är här nu.
Även om jag fortfarande har riktigt svårt att släppa taget om sommaren.
 
 
Men jag får försöka fokusera på det positiva med övergången.
Som att man behöver fylla garderoben med lite höstnytt.
Som dessa jeans från Lindex.
Jag vågade mig på ett par "flared ones".
Gillade dem så mycket att jag funderar på ett par svarta också i samma modell.
Så det kanske får bli helgens lilla projekt.
En tur på stan.
 
Hoppas ni får en riktigt bra lördag!
 










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]