Nystart

Snart inne i mitten av januari och julhelgen är ett minne blott.
Vintern har kommit på riktigt (även om den idag beslutade sig för att bli väldigt blaskig).
Första månaden på året brukar ju innebära nystarter av alla de slag och för mig brukar det vara en längtan till en "nystart i hemmet".
Så fort stakar och julpynt försvinner brukar det kännas ganska så tomt men samtidigt fräscht på något sätt och längtan efter nytt och vårfint infinner sig direkt.
Nu har jag faktikst inte lyckats plocka bort stakarna i fönstren än då denna helg var fullspäckad och gick i en rasande fart, men trots det är förnyelsekänslan i kroppen fullkomlig.
 
 
Till köksbordet har vi inhandlat nya stolar.
Vi var tvungna att byta ut våra stora fina vita stolar i trä med ljusbeiga dynor mot något mer praktiskt.
De var nämligen inte längre några fina vita stolar med ljusbeiga dynor.
Det är vad som händer när tre grabbar får några år på sig att använda dem flitigt vid samtliga måltider....
 
Så oavsett hur gärna jag hellre hade bytt ut dem mot några nya fina (opraktiska) stolar får det vänta några år till.
Det vill säga tills grabbarna inte längre sågar på dem, gaffelhamrar på dem eller torkar av sig på dynorna.
Så nu blev det enkla svarta stolar som lätt går att torka av med små dynor som går att slänga in i tvättmaskinen.
 
I går gick vi däremot loss på IKEA för att fortsätta med sovrumsförvandlingen.
Och då tänkte vi inte enbart praktiskt utan kunde istället välja möbler av det lite mer estetiska slaget.
Men just nu ligger allt i kartonger och väntar på att skruvas ihop.
Så det dröjer nog ett tag till innan vårt sovrum är färdigt.
 
Men jag är taggad inför en "nystart i hemmet".
Även om det inte går så fort.....


Härligt att köpa lite nytt till hemmet!=)

Kul med lite nytt till hemmet . Men vilken snygg lampa, är så sugen själv på en snygg kristallkrona i vardagsrummet, ger lite vardagslyx.
Kram

Snyggt!

Vad snyggt! Alltid kul med nytt:)

Alltid roligt med nytt till hemmet!
När julsakerna åker bort så vill jag ha in massa vårfärger. Oftast blir det lite nya ljusstakar & vaser, sådana saker man aldrig kan få för mycket av :)

KRAM

Det är ju så kul att förnya o förändra:) kramar

Hoppas att allt är bra med er?
kramar

Snyggt! Ha en mysig dag

Var har du tagit vägen? Kram

jasså det e därför du inte kikat in

hoppas allt är bra hos er ä'ndå o må så gott kram

De där köksstolarna liknar våra, vi bytte också ut våra efter att de vita inte var vita längre. De svarta är väldigt bra, förutom att mannen alltid lyckas slå i tårna i stolsbenen, även de som besöker oss slår i en och annan tå ;) haha

ja nu va ja här igen









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]