Plommonskörd & förkylningsaningar

 
Äntligen bjuder plommonträdet på en massa frukt.
Förra året kom det endast några få.
Så kanske varannat-år-skörd är trädets melodi.
Mannen pratar om goda plommonpajer han vill baka och grabbarna tjatar varje dag om att få klättra upp på garagetaket för att mumsa i sig av de välsmakande frukterna.
 
 
I dag har det varit en lite tung tisdag.
Det känns som det är något på gång i kroppen.
Misstänker den årliga förkylningen som sätter sig i bihålorna och stannar kvar där i minst tre veckor.
Jag brukar ha en sådan omgång ungefär en gång om året.
Ungefär så här års.
Tröttheten har tagit ett järngrepp om kroppen som är alldeles frusen.
Så träning blev det inget av idag med andra ord.
Och trots att hoppet fortfarande finns om att det ska försvinna ganska så obemärkt,
gör jag mig ändå lite redo för årets förkylning.
För är man väldigt sällan sjuk brukar det bli ordentligt när det väl inträffar.
 


Härligt med plommonskörd! Önskar att jag hade ett träd!

En härlig kväll önskar jag dig!

Hoppas du slipper bli sjuk. Ha en mysig kväll

Plommon som är så gott! :D Vi har ett plommonträd i vår trädgård, så vi brukar göra plommonmarmelad :)

Hoppas du klarar dig från förkylningen, inget roligt att inleda hösten med.
Plommom det är rikgit gott, passa på att mumsa i er alla goda vitaminerna från den egna skörden. Kan ju inte vara mer ekologiskt än så. Kram

har ju precis varit bättre från bihålsinfl. då kom förkylningen igen . man är väl mera motaglig efter pencilin. ....usch inget kul hoppas du klarar dej krya på !

ja du riktigt kallt tror det va knappt 7 när de små gick idag. brrr.

Önskar en fin mitt i veckan dagen kram

hahah toka mej .. glömde ju skriva mmm så fina bilder o mm så gott det såg ut =D

Mums så gott!!

Så gott med plommon. Vilken fin blogg du har.

Maria

ÅH, vilka goa plommon!!
Krya på.

KRAM

Har aldrig gjort plommonpaj men tänker varje åt att det skulle vara kul att testa, men inte har jag gjort det i år heller :) och nu har vi plockat och ätit upp de vi hade i vårt träd.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]