Köksaktiviteter

 
I dag var det full aktion i vårt kök när jag kom hem från jobbet.
I det där köket som skriker efter en renovering, men nog får ge sig till tåls ett tag till.
Men jag vet precis hur det känner.
Jag säger bara mintgröna luckor och aprikosa klinkers.
Med lövmotiv på sina ställen.....
 
Men nu fokuserar vi på vad som hände inne i det där köket istället.
Det doftade ljuvligt efter nygräddad plommonpaj.
Och nu hade arbetet övergått till att förbereda kvällens middag.
 
 
Theo älskar att få hjälpa till i köket.
Smaskig lax med pestotäcke och krämig sås svängde han ihop med pappans översyn.
Kanske en blivande kock.
Tror det skulle passa honom bra.
 
Till efterrätt blev grabbarna sedan bjudna på pappans egengjorda plommonkräm.
Alldeles för söt för min smak men grabbarna tog om flera gånger.
Kan ju i och för sig ha att göra med den där sötman.
 


Men så mysigt med en liten kock i köket - lät ju som han svängde ihop en smarrig middag till er!

Hoppas du får en härlig kväll!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]