Energitisdag

 
Jag älskar ceasarsallad.
Det blir ofta valet när jag äter ute, men trots att det är en sallad är den ju inte särskilt nyttig med tanke på dressingen och krutongerna.
Så ni kan ju tänka er hur glad jag blev när jag fick detta recept på en lite nyttigare variant via Mamma Fitness receptbank.
 
 
För en portion (474 kcal) som på bilden ovan behöver du:
 
100 g ugnsstekt bröstfilé utan skinn
15 g parmesanost hårdost riven fett 30%
1 dubbelbröd Rågstyrka bröd
7 g majonäs fett 80%
1 tesked olivolja
2 g fransk senap
4 g citronjuice färskpressad
100 g romansallad
 
Vispa samman majonäs, 5 g av parmesanosten (finriven), senap, citronsaft, vitlökspulver och 0,5 msk vatten till en dressing.
Skär salladen i bitar och blanda med dressingen. Lägg ut på en tallrik.
Skiva kycklingbröstet och hyvla parmesanosten tunt (eller riv som jag gjort).
Skär brödet i kuber och rosta det några minuter tillsammans med olivolja.
Arrangera kyckling, parmesan och brödkrutonger på romansalladen.
 
Mycket gott och fräscht!
 
 
Om gårdagen hade en liten vissen känsla över sig,
bjöd tisdagen på betydligt mer energi.
Trots en natt med alldeles för lite sömn kände jag mig inte alls så trött idag som jag trodde jag skulle göra.
Så efter den välsmakande salladen och mannens träningspass for jag iväg till gymmet för ett dubbelpass.
Först core och sedan soma moves.
Det sistnämnda ett helt nytt pass för mig som beskrivs som "ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet".
 
Tror helt klart på att man behöver variera sin träning och det är riktigt roligt att prova på nya pass som kan ge en annan typ av träning än den man kan ha en tendens att "fastna" i.
 
Så en tisdag med lite energipåfyllnad fick jag idag.
Håller dock tummarna för lite mer sömn inatt.
 
Hoppas ni haft en riktigt bra tisdag!
 
 


Låte som du fick en toppen kväll på gymmet å den där salladen såg ju bara sååå smarrig ut! Gott gott!

Muns vad gott!!

Så kul att testa på något nytt och gött med cesarsallad

Såå gott det ser ut.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]