En sådan där ljuvlig lördag

Men vilken härlig dag det har varit idag!
På snudd till sommar igen och jag älskar varje minut av det.
 
Har haft en mysig förmiddag tillsammans med äldste sonen då vi åkte ner på stan för lite lördagsshopping och lunchdate på tu man hand.
Och trots det ljuvliga vädret inhandlades både fodrad keps till sonen och stickad tröja till mamman.
För det går ju inte att undgå att det trots allt blir mer och mer höst för varje dag som går.
Förutom dagens lilla undantag då som snabbt slängde oss tillbaka till sommarlängtan.
 
 
När jag sedan sög det sista ur denna ljuvliga lördag genom en löprunda som bubblade över av härliga endorfiner och spring i benen, började grabbarna att förbereda kvällens middag.
Mannen hade kokat ihop en riktigt god tomatsås och bakat egen pizzadeg som stått och gottat till sig under natten och nu var det fritt fram för grabbligan att dekorera sina pizzor efter tycke och smak innan de åkte in i ugnen.
 
 
Uppskattat av nästan alla i familjen förutom de två minsta som istället röstade för pannkakor och fick sin vilja igenom då det ändå var lördag.
 
Nu ska jag ta mina skönt ömmande ben och bädda ner dem under fluffig filt och njuta av lördagskvällen i soffan.
Trots att vi har haft tre ganska så oplanerade och lugna helger på raken nu har inte rastlösheten gjort sig allt för mycket till känna utan istället njutit av återhämtningen dessa lugna helger bjudit på.
 
Hoppas ni har en riktigt härlig lördagskväll!


oj men va 'r det för god pizza som står till sej över natten ?

ja du vi köper inte heller på sin höjd katalogen med alla i men annars så nä inte vart år.

va mysigt me lite mamma son tid

Ha en fortsatt trevlig helg kram

Vilken härlig dag!

MEn va smarrigt! Pizza får åka upp på listan till nästa vecka!

Härlig dag med dig och sonen. Var hittar du fodrad keps? letar som en tok..

Vi brukar också göra egen pizza! Så himla gott :D

Låter som en perfekt lördag. Hemmagjord pizza är ju smaskens!

Härligt det lät och Gud så gott det där såg ut

Det låter som en helt perfekt lördag.

Kram

Så mysig lördag, mysigt med egentid med ena sonen och ja det går mer och mer mot den riktiga hösten, eller den kanske är här nu =D

Ser mumsigt ut :))

Låter som en toppen lördag i mina öron !!
Och ag hade lätt valt pizzan framför pannkakor !! ;)

Mums, så gott!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]