VAB-onsdag

 
Höstens första VAB-dag är härmed invigd.
Vi har inte varit hemma med sjuka barn sedan i våras så vi har varit väldigt förskonade.
Men nu har alltså äldste sonen åkt på någon bacill som gjorde att jag fick hämta hem en ynklig liten kille från skolan igår. I går kväll hade han feber, men var utan i morse så vi håller tummarna att det fortsätter så och blir en kortlivad basilusk.
 
Så medan han vilade i soffan passade jag på att blanda ihop en herrans massa frön och kärnor som tydligen ska bli världens godaste fröknäcke.
I alla fall om man frågar Leila Lindholm.
 
 
Denna onsdag bjuder på ett strålande väder och en långpromenad i solen hade verkligen inte suttit fel.
Men nu är det fokus på sonen som med största sannolikhet inte orkar med några sådana strapatser,
så vi får helt enkelt hålla oss inomhus.
Kanske krypa ner bredvid honom i soffan en stund då jag faktiskt känner mig lite ruggig själv.
Vila bort ev. baciller medan fröknäcket gräddas i ugnen.
För där ska det ju vara ett tag nu.
 
Trevlig onsdag på er!


Gott med fröknäcke och krya på lillkillen så mycket

Hoppas du hann vila oxå så bacillerna försvinner o krya på han

ja fröknäcke e gott såg ut ungefär på inggredienserna som mitt. finns under recept hos mej :D

krya på er nu är det jobb här 12.45-21 idag kram

Vad gott med fröknäcke och lillgrabben får krya på sig! Kram

Gott med fröknöcke och spå skönt att ni verkar ha barn som står emot baskilusker som oftast ändå då =D

krya å liten:) så gott med fröknäcke borde ta o göra det då jag har alla ingredienser hemma.kramar









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]