Stevia-funderingar

 
Ni som följt mig ett tag vet ju vilken liten gottegris jag är och hur länge jag har kämpat med mitt sockersug och enorma intag av lösgodis.
Sedan jag la om min kost har det blivit bättre och jag äter inte alls lika enorma mängder längre.
Men det där suget finns alltid där och jag är ständigt på jakt efter något substitut.
Dessa salta pastiller av raw lakrits har blivit mina nya favoriter som jag unnat mig till helgen,
men jag känner mig inte helt tillfreds med att de är sötade med stevia.
 
Är det någon som har kunskap kring detta sötningsmedel?
Har sökt lite på nätet, men känner inte riktigt att jag har full koll.
 
 
 
Äntligen fredag igen och vi har haft en riktigt bra dag.
Sitter bredvid grabbarna i soffan som precis stoppat i sig fredagsmyset i form av popcorn.
Ska alldeles strax stoppa ner dem i sängen och mannen och jag ska som sig bör bänka oss framför ett par avsnitt av "Homeland".
Ladda upp inför ännu en lördag med galej på schemat.
Två helger på raken hör inte till vanligheten, men jag klagar inte.
 
Trevlig fredagskväll på er!!


Men åh dem där godisarna är så grymt goda!!

åh, här har du en godisråtta till !
Lösgodis är verkligen min stora last och jag har väldigt svårt för att hålla mig till "bara" lördagsgodis.
En last jag för övrigt gärna skulle bli av med !
kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]