Mirakelchoklad?

 
I månadens glossybox kom ytterligare en liten box fylld med mörk choklad.
En choklad som ska ha en vetenskapligt bevisad effekt på hudens åldrande.
Den innnehåller astaxantin som är en kraftigt antiinflammatorisk substans som är 6000 gånger starkare än vitamin C. En liten bit på 7,5 g motsvarar en lika stor mängd astaxantin som i 300 g lax.
 
 
Men jag vet inte.
Äta choklad och samtidigt påverka hudens åldrande.
Lite för bra för att vara sant, eller?
Och just det - man måste ju betala också.
449 kr för 21 bitar.
 
 
Riktigt så god var den faktiskt inte att det skulle vara värt det.
Så jag kommer nog med största sannolikhet fortsätta att välja min favoritchoklad när jag ska unna mig lite av den varan.
Och fortsätta att leva med mina rynkor.
 

 
Veckan har som vanligt passerat i en rasande fart och det är redan torsdag.
Jag har tagit ledigt imorgon för att spendera lite tid med mina grabbar.
Vi tänkte åka till Kolmården där det firas Halloween för fullt och på eftermiddagen ska smågrabbarna på Halloweenkalas, så vi kommer inte vara sysslolösa precis.
Så därför är det nog hög tid att släpa min slutkörda kropp (efter kvällens "Tabata Hardline") till sängen så jag säkert orkar hålla ut hela dagen imorgon.
 
Natti, natti!










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]