Lördagstips

 
Jag älskar granatäpplen.
De är fullproppade med c-vitamin, folsyra och antioxidanter.
Och vore det inte för att det oftast ser ut som ett blodbad i köket när jag äntligen fått ut alla kärnor så skulle jag gladeligen äta dem varje dag.
Men nu har jag googlat runt efter det mest effektivaste sättet att få ut kärnorna utan blodbadseffekten och jag har hittat ett sätt som definitivt kommer provas nästa gång.
 
 
Min absoluta favoritkombination just nu är att blanda grantäpple med kvarg.
Jag brukar använda ganska så mycket av saften för att späda ut kvargen lite.
En glassälskare skulle kanske inte hålla med mig, men jag tycker det är minst lika gott.
Som glass alltså.
Och ett supernyttigt mellanmål.
 
I dag passade det alldeles utmärkt efter löprundan.
Så skönt att komma ut och springa efter en vecka utan träning då jag känt mig lite halvkrasslig.
Dessutom gick det hur bra som helst och då är ju känslan efteråt extra bra.
Annars har vi haft en bra lördag då vi fått en hel del gjort här hemma.
Det bidrar också till en bra känsla - efteråt.
Lördagskvällen blir lugn.
Grabbarna har beställt tacopaj och jag tänkte nog besöka Hemmakväll för ett litet godisinköp innan vi landar i soffan tillsammans med "Homeland".
 
Hoppas ni får en härlig lördagskväll!
 










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]