Lördag-mitt-i-oktober

 
I morse vaknade vi upp (tidigt) till en tjock dimma.
Morgonens löprunda senarelades genast ett antal timmar och jag tog istället med mig min "partner in crime" och åkte och storhandlade.
Mannen planerade nämligen att bjuda på porterstek till kvällens middagsbjudning och en hel del ingredienser behövde inhandlas.
Och det brukar vara min uppgift.
Mannens brukar vara att spendera större delen av dagen i köket vilket han även gjorde idag.
 
 
Resultatet blev mycket gott, vilket det också oftast blir.
Han är en riktig fena på det där med matlagning.
Förutom matinhandlingen brukar jag ha en annan uppgift.
Att fixa salladen.
 
 
Brukar det inte oftast vara så?
Att oavsett vem som lagar maten, gör den andre salladen.
Eftersom jag gillar en ordentlig sallad till maten tar jag mig i alla fall gärna an den uppgiften.
 
Gästerna verkade uppskatta mannens mat och väldoftande plommonpaj till efterrätt.
Riktig höstmat.
 
(Morötter till de små).
 
Nu har gästerna åkt hem.
Jag har hamnat i soffan och tittar med ett halvt öga på "Ridiculessness" som ofta är så sjukt att jag skrattar högt för mig själv.
Skönt avslut på en härlig lördag.
Mätt mage och fnitter i soffan.


så gott och mysigt det ser ut!

Men så gott allt såg ut ;)









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]