Hemmaträning

 
Så här ser det ofta ut när jag ska försöka få till min träning någorlunda regelbundet.
Då får den utföras här hemma, ofta i hallen mitt bland jackor, skor och barn som springer fram och tillbaka.
 
Det är verkligen ett pusslande.
Heltidsarbete, mannens träning, matlagning, en massa måsten och så barnen som måste få sin tid och uppmärksamhet.
Då kan inte ett evigt flängande till gymmet var och varannan dag prioriteras.
Oftast max 2 ggr/vecka får det bli för min del.
Men hemmaträning medan t ex mannen är iväg och tränar gör att jag kan träna mer än två gånger i veckan.
Och dessutom brukar grabbarna tycka det är roligt att vara med och härma övningar och lyfta vikter (trots mina förmaningar om onda tår om vikterna tappas).
Då blir det stundtals en aktivitet vi gör tillsammans.
 
Så trots att tiden ibland kan kännas alldeles för liten och nästintill obefintlig går det ändå att få till sin träning regelbundet.
Det handlar ju precis som allt annat om prioriteringar.
Och det är viktigt att kunna prioritera saker i livet man mår bra av.
Att det kan innebära att hemmet inte alltid är kliniskt rent, tvätten vikt eller TV-soffan inte sutten i är inte viktigast i livet för min del.
 
Att må bra, kännas sig stark, pigg och frisk är betydligt viktigare.
För då orkar jag förhoppningsvis vara en ännu bättre mamma.


Så är det oftast hemma hos oss också. J reser så ofta och R är för liten att lämna hemma utan barnvakt så då blir det en del hemmaträning. Är ju inte alls lika duktig på att träna som du, men jag tycker att det är skönt att få det gjort och tycker att det är bra att barnen ser att jag tränar. Att det är viktigt för att må bra liksom.
Grymma armar du har!
Kram

Härligt att få till en hemmaträning! De är ju så underbart. Kram

Inspiration till alla där ute som påstår de inte har tid! :)









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]