Lite i taget

 
Nu sprider sig en svag doft av jul i hemmet.
Ett gäng hyacinter och amaryllis har fått flytta in och några små stjärnor här och var.
Successivt fylls hemmet med adventskänslor.
Tar lite i taget under veckan så det inte blir så stressigt i helgen.
För då vill man ju bara njuta.
Av att det äntligen är första advent.


Här hemma har jag redan adventspiffat färdigt för att hinna innan fredag då det kommer en massa tjejer hit. Kram

Men så härligt med lite piff...jag har ju små julat lite hemma men resten håller jag mig med till på lördag då det ska piffas inför första advent!

KRAM vännen

Åh mysigt!

Har också smugit igång lite. Kommer inte att hinna i helgen så stjärnor och ljusstakar är redan uppe. Har fått hindra mig själv från att dra igång julmusiken :-)
Kram

Jag ska sätta fram mina ljusstakar, stjärnor och ljuskransar i fönsterna idag, vill också ha det klart till helgen så man kan mysa ordentligt. Till helgen blir det nog ett lussebullsbak tror jag :)

Måste börja lite smått jag med nu:) men väntar på den där snön som bara kommer ner i regn just nu.kram

Lite i taget låter perfekt i mina öron !
Jag drar gärna ut på allt det härliga :)
På lördag kväll ska mina nya fina adventsstjärnor få komma fram och någon liten hyacint ska smygas in här och var.
Men tomtar och julgran får vänta till någon gång efter lucia !
( folk som tar fram sånt redan nu stressar nästan livet ur mig ! ;) haha !! )

Tack för härlig läsning + bilder, sâg dock ej sâ kul ut med täckjackorna..burr.

Kramar och hälsningar farmor och farfar i solen

Åh vad mysugt! Måste köpa nåt doft ljus hemma, älskar ju tända ljus. Ha en härlig helg! Kram

Mysigt!! :o) älskar kaneldoften!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]