En helg i Örebro

Vi har spenderat en jätte mysig helg i Örebro.
Större delen av gårdagen var vi på Gustavsviksbadet "The Lost City" och det var ett ganska så trött gäng som sedan checkade in på hotellet mitt i stan.
På kvällen gick vi ut och åt på en grekisk restaurang som erbjöd riktigt god mat.
Tanken var att mannen och jag sedan skulle få en liten date på tu man hand, men vi var helt helt slut efter dagens blöta äventyr så kvällen slutade i stället tidigt på hotellrummet. Grabbarna i sängen framför en film med lördagsgodispåsen i högsta hugg, mannen tillsammans med paddan och jag framför "Så mycket bättre".
Ordentligt utsövda vaknade vi sedan i morse redo att ta oss an hotellfrukosten.
På förmiddagen promenerade vi runt i ett soligt men otroligt kyligt Örebro, spanade lite i butiker (dvs leksaksaffärer) och avslutade vår lilla weekend med en lunch i Svampen.
 
(Glömde kameran hemma så jag kan tyvärr inte bjuda på annat än gryniga iPhone-bilder).
 
Vi blev riktigt förtjusta i staden.
Jag spenderade mycket tid här för många (nästan 25) år sedan då min bästa kompis bodde här och vi pendlade fram och tillbaka till varandra på helgerna.
Men mycket har hänt sedan dess.
I går kväll när vi gick hem fick vi uppleva flera live-band som spelade lite här och var, en visuell show som spelades upp på hela teaterns byggnad och mycket liv och rörelse över lag i city trots den iskalla kvällen.
En riktigt mysig stadskärna som jag gärna återvänder till  - men då kanske utan barn.
För det såg ut att finnas en mängd mysiga små inredningsbutiker och bra shopping (utanför leksaksaffärernas väggar).
 
Vi är helnöjda med helgen och inte minst grabbarna som var lagom roade av att vara hemma igen.
Men nu väntar en ny vecka.
En vecka då jag tänkte börja smyga in julen lite här hemma och det kommer bli riktigt mysigt det med.


Ser ut som ni haft en toppenhelg. Hoppas du får en fin vecka också. Jag ska också börja smyga in julen nu :)

Men så härligt med en lite hotellövernattning o äventyrbad.kramar

Tycker det låter och ser ut som ni haft det toppenbra och roligt att minnas tillbaka till förr så =D

Vad himla mysigt med en helg i Örebro!! Ser trevligt ut. Kram

Vad mysigt!
Ja visst har vi en trevlig stad! 😉 Kul att du gillar "min" stad! 😆 Kram kram

Men så härligt med en helg borta med familjen.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]