VAB-dilemma

 
I dag fick jag hämta hem den här lille filuren från förskolan.
Han den där med det ansträngda överläppslösa-leendet....
Han som klagat på magont hela dagen och inte ätit något på förskolan.
Han som nu stoppat magen full med en massa mat och far omkring som en orkan här hemma.
Den lille filuren.
 
Det är så svårt det där när de är precis som vanligt hemma, men på förskolan ändå inte riktigt helt kuranta.
Det är verkligen väldigt sällan vi "VAB:ar" så jag ska inte beklaga mig,
men när det är så här otydligt är det så svårt!
Tacka vet jag feber eller andra symtom som är solklara orsaker till att behöva vara hemma.
Nu känns det ju jätte tokigt att stanna hemma imorgon när han inte visar tillstymmelse till sjukdom,
men tänk om man blir hemringd imorgon igen för att han ändå inte riktigt orkar med förskolans tempo.
Så svårt!
 
 
Så med en halvdag på jobbet, orkanvindar till barn, grått och trist mars-väder och en helkväll själv med barnen kommer väl inte denna tisdag gå till historien som den roligaste.
Men helt OK ändå.
Och det ger ju ändå förutsättningar för en bättre onsdag.


Krya på. Hopaps han piggna rpå sig!=)

Ja det är lite lurigt med det där VAB-andet... Jag har bara VABat ett par gånger, men det har också varit sådär när vi kommer hem, då far fröken runt som en galning:) hoppas du får en fin onsdag! Kram till dig.

Ja det är alltid lite svårt. Hoppas att natten blir lugnt.
Kram

Usch ja, det är alltid svårt det där.
Hoppas att det inte blir något mer utav det och att han vaknar pigg i morgon bitti.

Kram kram

Titta in till oss så piggar vi upp dig! : )

åhh förstår din oror så svårt hur de orkar o i bland får man dåligt samvete för man skickar dem ändå .
hoppas han piggar på sej o kan gå i morgon igen kram

Dom är för underliga dom där små filurerna...hängiga på dagis å full fart hemma.

Förstår dilemmat, njut av hemmamys;)

Förstår dig precis! Vi hade ett par sådan dagar förra året då sonen klagade på huvudvärk på förskolan men inte hemma. Men det gick över ganska snabbt som tur var.

Hoppas att denna onsdag blir bättre som sagt.

Kram

Inte kul när det är diffust men dom du säger inte kul att skicka till skola för att hämta sen igen ...
Här har vi också sjukstuga här hemma men nu var det min tur
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]