Isande kallt.....

 I dag har solen strålat från en klarblå himmel.
Inte ett moln så långt ögat kan nå......
En perfekt dag att spendera vid havet med andra ord.
Så alla barn (och några vuxna) smörjdes noga in.
Badkläder, handdukar, sandleksaker och håv packades ner och vi begav oss iväg till stranden.
 
 
Men det var rent ut sagt en plåga att befinna sig där.
Vindarna som envisades med att vara konstant närvarande var isande kalla.
Grabbarna grävde lite i sanden och vi klädde med motstånd av oss till sol-outfiten,
men det dröjde inte länge innan vi gav upp.
Varför skulle vi plåga oss så bara för att vara vid stranden?
Så vi packade ihop oss igen och gick hem.
 
 
Syrran och jag bänkade oss istället på den lilla utomhusplätt som hör till huset där det var lä och vi kunde njuta i fullo av solens värmande strålar.
Utan isande vindar....
 
Huset vi bor i är stort och rymligt och perfekt för fem vuxna och tre vildar, men saknar helt trädgård.
Vi bor ju precis vid centrumet och hamnen och här ligger husen otroligt tätt.
Charmigt på ett sätt, men jag skulle aldrig vilja bo så permanent.
Med grannen precis utanför fönstret och obefintlig trädgård.
Men så här en vecka på semestern går det alldeles utmärkt.
Älskar att ha så nära till allt.


Men ni gjorde i alla fall ett försök till strandhäng :)
Dessa kalla vindar får man nog stå ut med verkar det som.

Madeleine









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]