Training Goal

 
 
 Har avklarat årets första träningspass och ser nu fram emot en filmkväll.
Efter ett sent besök på Hemmakväll kom jag hem med tre olika filmer så det blir en lång kväll....
Och ja, jag tillhör den där lilla skaran som fortfarande hyr filmer istället för att streama dem.
Det finns en liten tjusning med att gå där i videobutiken (kallas det förresten fortfarande för det när det bara finns dvd-filmer??) och välja och fundera och klämma och känna lite.
Att vi har en router som dessutom ganska snabbt skulle ta slut om vi började streama gör väl i och för sig också sitt till.
Men det var ju inte det här jag skulle skriva om egentligen utan om träning.
 
Jag försöker hålla en jämn träningsfrekvens under hela året, oavsett årstid och högtider.
Men det är ändå något visst med ett nytt år som gör att man blir lite extra taggad att ta tag i saker och ting.
Jag avlägger inga nyårslöften som att helt sluta äta godis - omöjligt.
Eller att träna minst 5 gånger i veckan - orimligt just nu.
Jag har istället satt upp lite personliga mål som jag siktar på att uppnå under detta år.
Och en liten hjälp till det är en app jag laddat ner som heter "Training Goal".

 
I den skriver man in hur många träningspass man satsar på att genomföra under ett viss tidsintervall (exempelvis under 2015) och så hjälper den till att hålla ordning på att man efterföljer detta.
Alltid bra med lite hjälpmedel.
 
 
Men som sagt nu är det färdigtränat för idag och soffan nästa som gäller.
 
Trevlig fredagskväll på er!
 
 


Visst är det kul med träningsmål och jag tänker nog som du att så specisfika mål skulle jagaldrig klara. Däremot så tänker jag sattsa mer på löpningen under detta år så något mål har jag. Och jag har börjat januari med att inte äta godis fast inser också att det är inget som varar för evigt utan mer som en sockerfri periodför att bli av med lite beroende efter jul. Hoppas du haft en jul helg och en bra startpå året.
Kram

Tack för tipset ! Den appen ska jag ladda ner så kanske den kan ge mig lite draghjälp.
2014 slutade verkligen med latmasken i ett fast grepp om mina vader, men jag är trött på att vara en slappis, och jag vill tillbaka till det där som jag hade första halvan av 2014.
Frekvent träning, bra mat och lite lördagsgodis,
men framför allt betydligt mer energi !!
Kram och god fortsättning :)

Härligt med träning! Jag måste ta tag i min snart. Har väntat för länge.
Imorgon måste jag på gymmet!=) Kram

Jag har skrivit en del om mitt årstema (jag kör med årstema istället för löften), kolla in det. När det gäller träning så vill jag verkligen komma igång med regelbunden träning. Den där appen lät bra, jag gillar sånt. Allt som gör det lite roligare! Jag brukar använda Funbeat, finns både som app och websida. Men du, den där Training Goal, är det bara för iphone? Jag har en android och hittade den inte där nämligen.

Kram Jennica

Låter som en app för mig! Ska verkligen komma igång med träningen under det nya året.
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]