Mysdag

I dag har äldste sonen och jag haft en riktig mysdag.
Bara han och jag.
Det känns så viktigt att få lite egentid med bara ett av barnen då och då.
Att de inte alltid måste kämpa om uppmärksamheten och tiden som hela tiden ska delas mellan tre.
Och idag var en sådan där dag då äldste sonen och jag fick tid på tu man hand.
 
Vi startade upp med en lunch- och biodate tillsammans med goda vänner.
Skaffade Turtles-glasögon på McDonalds och skrattade till Paddington som var en riktigt härlig familjefilm.
 
 
Framåt kvällningen när pappan i huset gett sig iväg på galej och vi lämnat småbrorsorna till mormor med man åkte vi iväg på en liten shoppingtur, valde varsin film och lördagssnacks och återvände hem för att parkera oss i soffan.
 
 
Och när sonen sedan till sin stora lycka fick krypa ner i mammas säng och med en hård kram uttryckte att "det varit den bästa mysdagen någonsin", blev det där mammahjärtat nästan överhättat av lycklig värme.
Tänk vad lite som ändå betyder så mycket för de där små.
 
Nu sover sonen och jag tänkte sjunka ner framför min film.
Ladda energi för en söndag på IKEA.
 
Lördagens lyckliga mamma:
Topp Bik Bok, Kofta Gina Tricot och Byxor Dr Denim.


så fin kofta,vill också se Paddington med mina tjejer,kramar

så himla kul med bio! de är något jag måste göra med min son snart :D kram

Vad mysigt med bio och mcd. Jag ska försöka tänka ut något sätt att få egen tid med mina grabbar med sen när vi blivit friska. Jag föredrar att sära på dom så jag kan anpassa egentiden efter deras behov. Ludwig varken äter eller klarar ju av att sitta stilla på bio tex. Känns ibland svårt att hitta på något som passar båda.

Åh, såna där dagar är ju såå mysiga! Kan nästan känna värmen i mammahjärtat av de där orden <3

KRAM

Det är så underbart att fokusera på ett barn i taget :)
så vacker du är 😙

men oj va mysig kofta såg ut. o fina dej
Ja men det e viktigt me egentid sådär me var o en faktiskt









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]