Lite i mitten

 
Nu känns det som om vi befinner oss i mitten någonstans.
Mittemellan vinter och vår.
För två månader sedan var det julafton och om två månader kan det inte vara annat än riktig vår.
De där vårkänslorna gör sig mer och mer påminda.
Särskilt en dag som denna då solen tittat fram och den mesta snön och isen har smält undan.
Men två månader till (ungefär) får vi nog hålla ut innan vi kan börja andas ut och inte riskera så många fler "snöfalls-återfall".
 
Förutom vårlängtan har vi en väldigt vanlig tisdag.
Äldste sonen är på fotbollsträning med pappan, smågrabbarna ritar och jag ska snart röja undan i köket.
Sovrummet blev tapetserat i helgen och nu ska bara lister på plats, en garderob målas, nya möbler inhandlas, lite piff och lull-lull höja mysfaktorn och en säng levereras.
Sedan är sovrummet klart.......
 
 
Våt lille solstråle hostar sig igenom natt och dag, men är för övrigt pigg och lika glad som han alltid är.
De andra grabbarna är friska och vi kan konstatera att vi tagit oss igenom vabruari med bravur.
Om vi bortser från månadens första vecka som bestod av ett gäng vab-dagar,
men de är ju redan bortglömda.
 
Så nu håller vi tummarna för vår, friska barn och ett färdigt sovrum.
 
Trevlig tisdagskväll på er!
 
 


Ja nu börjar man längta efter sol och ljus i alla fall. Fast jag hade ju gärna haft mera snö för jag vill åka skidor. Men man blir glad av att vara på "rätt" sida av den mörka slaskiga tiden och i dag ska jag njuta av solen.
Kram

Hoppas på att de kommer bilder på sovrummet! Kram

Ja, men visst längtar man nu! Och det är som du skriver, vi befinner oss lite i ingenmansland just nu...... i alla fall här i Skåne. Vinter är det inte, ingen snö har vi haft på nästan hela vintern, fåglarna kvittrar och snödropparna har kommit upp. Men det är ju ändå februari och inte vår.....

Kram Jennica

Idag har vi haft 6 plusgrader och strålande sol, helt underbart!
Det trodde man inte i morse när man fick börja med att skrapa rutorna och dimman låg tät.

Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]