2:a söndagen i advent

 
Det var tur att det blev en tidig kväll i går för i natt har det inte blivit mycket sömn.
Den där eländiga Helga har hållit mig vaken.
Vårt hus ligger precis bredvid en skogsdunge och jag var nästan övertygad om att ett av dess träd snart skulle ligga raklångt över vårt altantak eller ännu värre.
Vinden har avtagit lite nu på förmiddagen, men det blåser fortfarande ordentligt.
Inte så inbjudande att ge sig ut.
 
Söndagens planer är få.
Vi njuter mest av friska barn.
Planerar för lite pepparkaksbak och så kanske en tur på "Norrköping Light Festival" om det inte stormar för mycket.
 
Men först en liten runda i bloggvärlden.
 
Hoppas ni får en fin söndag!


Aldrig roligt när man inte får sova! Hoppas Helga stormen försvinner snart. Kram

Vad mysigt! Ja usch vad det stormat men lagt sig nu. Kram fina!

Fy vad det blåst och regnat, blåser fortfarande men inte så som tidigare idag. Och regnet ska vi inte tala om, regnat precis hela dagen. Drömma om en vit jul kan man ju alltid göra i alla fall :)

Så fina bilder....ja, nu får det vara slut på det här blåsandet
Kram

Usch vad läskigt och en grannes stora studsmatta flög iväg i fredags! Men imorgon ska det tydligen inte vara mera storm enligt yr.no! Kram

Ja den där Helga gjorde så att min resa till Stockholm blev inställd (och många andras resor..) och det har fortsatt att blåsa här hela helgen. Hoppas ni fick en mysig söndag i alla fall. Kram

Skönt att ni alla är på fötterna igen !

Här stormade det så mycket att vi fick hämta hela paketet med trädgårdsmöbler långt ute pp gräsmattan.... GALET hur stark vinden kan vara.
( Vi fick slita som djur både jag och C för att flytta tillbaka dem igen !!? )
Kram

Hoppas att ni kom iväg på skoj då, samt skönt att ni är piggare igen =D

Jamen vilket väder vi har. Här blåser det jätte mycket, ganska läskigt. Kram Anette

barnen har nog smittat mej för vaknade me hals ont i dag hoppas det inget blir
ja fy hör i göteborg där vi är nu är det kalss 3 varning på stormen nu får se hur det går va lite otäckt att åka hit

krma o natti från mej

Hoppas att stormen var lugnare inatt och att du fått sova ordentligt. Här skiner tom solen idag!
Kramar

ååh mysigt! :) kram

Men så mysigt det ser ut!!

KRAM

ps - Va kul att du är med och tävlar i julkalendern på bloggen - vinnaren av Daniel Wellington klockan dras imorgon och då öppnas även en ny lucka - den får du inte missa!!

Härligt att att alla är friska och krya igen!
Ja fy vad det har blåst! Nu får det vara nog utav den varan ett tag.

KRAM

Usch jag ogillar verkligen blåst....!
Visst är det skönt då hela familjen är friska (ja självklart ! dumt påstående..men alltså nu snackar vi förkylning/magsjuka typ...) känns som den här hösten varit sjukhösten ....

Stor kram P

Jobbigt när man hålls vaken sådär... Hoppas du fått ta igen sömn nu ;)









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]