Min PT-satsning

 
Kvällens fetaost-melon-spenat-lime-sallad som var riktigt god och frisk.
Så mycket bättre än de smörgåsar jag tidigare brukade slänga i mig på kvällskvisten när jag var alldeles för hungrig för att ha tålamod att ställa mig och laga mat.
 
Det är flera som har frågat om min PT-satsning och vad det innebär för kost och träning.
Eftersom det är en tjänst man betalar för kan jag inte riktigt gå in på detaljer och exakta upplägg.
Men vad gäller kosten så handlar det i stora drag om ett jämnt intag av mättande och proteinrik mat med en jämn fördelning av fett, kolhydrater och proteiner.
Absolut ingen diet med en massa "förbud" (vilket jag är väldigt kritisk till) utan istället fokus på många, lite mindre men mättande, måltider under dagen för att hålla blodsocker och hunger i schakt.
Det har inneburit en stor skillnad för mig som tidigare varit otroligt dålig på att äta lagad mat och mellanmål.
En dag kunde innebära youghurt med bär till frukost, en sallad till lunch, en frukt på eftermiddagen och sedan ett par mackor på kvällen när barnen lagt sig.
Nu innebär det ordentlig frukost, lunch och middag och däremellan ca 2-3 mellanmål.
Otroligt mycket planering och förberedelser, men så mycket bättre näringsintag.
 
Vad gäller träningen har det än så länge varit fokus på magen, men jag hoppas att ett nytt träningsprogram trillar ner i inboxen imorgon för nu är jag sugen på att jobba med hela kroppen.
Styrketräning är deras största fokus, så just nu ingen löpning.
 
Tjänsten är via Mamma Fitness (klick).
 
Efter en dag med tropisk värme som ledde till svettningar vid minsta rörelse var det otroligt skönt med lite regn på kvällskvisten (det trodde jag väl aldrig att jag skulle säga denna sommar).
Dock inte jätte roligt för sonen som hade fotbollsträning och pappan och brorsan som titta på mitt i skyfallen.
Detso mysigare hade lillebror och jag som myste hemma i soffan.
 


Så roligt att det känns bra med din pt-satsning :-)
Ett liknande upplägg hade min pt med (nu har jag slutat efter 6 mån) det är verkligen planering planering planering men jag känner alls inte samma hunger och sockesug längre tom så att jag inte är lika hyperstressad när jag kommer från jobbet att alla ska ga mat inom 10 min...
Springa fick inte jag heller så det har varit endast styrketräning, och det har gett resultat!
smörgåsar är verkligen min last!
Jag hade nog kunnat äta en barkis hehe

Heja dig och kör på
Kram Sandra

Salladen ser så god ut :)

Kul med en PT-satsning!
Är också sugen på något sådant. Behöver få lite hjälp och bra tips på mat.
Lycka till med det hela.

Kram kram

Ja det är väl just det att man inte ska gå och vara hungrig för då skåpäter man eller vad man ska säga och äter man ordentliga mål har man ju något att förbränna i kroppen, men ja äta nyttigt då, så har nog jag fattat det, men kanske har fel =D

Vad roligt! Stort lycka till!!

Salladen ser riktigt god ut;)

Mums vad gott det ser ut :)

Kul! Jag körde en efter-graviditet-omgång med Olga för några år sedan. Hon tjatade på mig om de där mellanmålen som ska vara proteinrika och inte bara en frukt.. Jag är så dålig på mellis!

Hoppas att ni har en riktigt härlig kväll!
Kram

Fin bild på er <3
Lycka till med ditt PT-upplägg! Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: hanna.didrikson@hotmail.com