Continental Hotel Zara

 Det bästa resesällskapet man kan ha framför Szabadság híd (Frihetsbron) som går mellan Buda och Pest. Vi har haft så otroligt roligt och utan dessa härliga tjejer hade den underbara resan absolut inte varit den samma.
 
Sent i fredags kväll (pga av förändrade flygtider och försenade plan) svängde vår chaufför in på en liten sliten sidogata mitt i city och stannade utanför en otroligt pampig entré som egentligen inte alls passade in i den övriga miljön.
 
 
Och det är just det som är så otroligt fascinerande med denna stad. Alla dessa pampiga gamla bevarade byggnader i kombination med en väldigt sliten miljö, men slitet på ett charmigt sätt på något vis.
 
 
Hotel Zara är ett förstklassigt 4-stjärnigt hotell som öppnade 2010 och ligger i en kulturmärkt jugendbyggnad som tidigare inhyste Ungerska termalbadet.
Ett hotell med ett gammalt "skal" men alldeles nytt och frächt innehåll och en underbar frukostbuffé som man skulle kunna stå sig på hela dagen.
 
 
Självklart fanns tillgång till takpool, gym, massage och alla möjliga bekvämligheter man kan önska.
Och ett läge som tillät promenader till allt vi ville se och göra.
 
 
Så en varm rekommendation för detta pampiga hotell om man skulle vara sugen på att åka till Budapest.
Även om vi fastnade både en och två gånger i den tunga svängdörren......


Men så härligt och vilka häftigt entré...
Hoppas ni hade det super kul! Kram

aå härligt att vara i väg . Hoppas allt blir bra krma

Det verkar inte gå någon nöd på er. Härliga bilder:) Kram Emma









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]