Överraskningshelg

Nu är den här.
Den där delen av hösten som jag inte alls gillar.
Långt ifrån strålande sol, frisk luft och färgexplosioner i naturen.
Istället befinner vi oss i en tillvaro som aldrig blir riktigt ljus, omgiven av grå färger, ett konstant strilande regn och en trötthet som inte går att sova bort.
Även om jag försöker har jag så svårt att hitta några positiva komponeneter med denna del av hösten.
Och nej - det hjälper inte att krypa upp i soffan, tända några ljus och dricka lite té.
Även om jag gärna skulle åtgärda det så lätt.
Jag är helt enkelt inte vän med den här delen av hösten.
Den grå, regniga och trötta delen.
 
Då får man istället leva på härliga upplevelser som förgyller tillvaron.
Som när man tillsammans med sina kära vänner blir överraskade av männen med en helg tillsammans full av trevliga aktiviteter.
I fredags kväll fick vi instruktionerna att packa en väska med innehåll som lämpade sig för en fartfylld inomhusaktivietet, middag och övernattning.
Och på lördag morgon bar det sedan iväg till Bodaborg i Oxelösund där vi spenderade dagen klurandes, klättrandes och dansandes i en mängd olika "celler".
Märk väl mitt tappra försök nedan att se riktigt taggad ut inför dagens aktivieter.......
 
 
När vi lekt av oss åkte vi vidare mot Stjärnholms slott där vi skulle bo, men även bli bjudna på vin- och chokladprovning i vackra miljöer. Efter ytterligare lite klädombyte och piffning for vi in till Nyköping för att äta gudomligt god mat hos Erik i Forsen.
Skulle ni av någon anledning hamna i Nyköping måste denna bistro besökas.
Vilken mat!
 
Så gärna mer av denna typ av aktiviteter i höst så ska nog även jag lyckas ta mig igenom den.
Den mindre bra delen av hösten.
 


jag gillar inte heller tiden just nu.. men man får försöka vara positiv och försöka göra massor av rolgt ändå!=) nu längtar jag bara tills våren ;) haha redan! kram

Vad kul det låter!!!
Jag håller med dig, vill helst dra täcket över huvudet och komma fram i april... Jag har denna höst ett par grejer att se fram emot så jag hoppas det kan kännas lättare när det är som värst... Kram!

Ja hösten blir värre för varje år tycker jag. Det kan ju inte vara D-vitaminet som vi fått massor av i sommar... Jag tycker iaf du ser fräsch ut <3
Kram

Det låter ju hur härligt dom helst:) Ja då hade i alla fall jag fått lite extra energi! Kram till dig

Vilken underbar överraskningsresa. Perfekt ju.
Kramkram

Vad skojigt med en överraskningsresa och kul att göra någon aktivitet. Jag har faktiskt aldrig varit där så det skulle vara kul att göra ett besök. Och maten såg jättegod ut så tack för tips, kanske blir Nyköping nästa gång vi vill gå ut.
Kram

Kan bara instämma... detta är INGEN rolig tid på året... Tur att man har kul saker på agendan emellanåt då. Och din helg verkade ju super!! :-)

KRAM

Jo jag gillar hösten men inte när regnet strilar oavbrutet..

Guuuuuu vilken rolig överraskning och helg! En riktigt rolig kombo med aktivitet och mat

Önskar dig en trevlig helg
Kram Sandra









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]