Nya Sängar och Skor

Äntligen nersjunken i soffan efter en dag som gått i ett.
På TV:n kommer det vara fotboll för hela slanten så jag försvinner ut i bloggvärlden en stund.
Mannen har slitit hela dagen med att montera ihop grabbarnas sängar och skrivbord.
Och jag har flängt omkring och letat skor till grabbarna i alla möjliga olika former.
Kom till slut hem med 6 olika par vilket kan låta mycket, men har man tre grabbar som sliter skor som ingen jag känner är det nödvändigt.
Såklart passade inte alla, så letandet är inte över ännu.
Och då har jag inte ens gett mig på vinterskorna än.......
 
Smågrabbarna var i alla fall överlyckliga över sina nya sängar.
Och inget spring alls vid nattningen så det kanske kommer gå över förväntan.
Men vi har ju inte sett hur natten blir ännu.
Det kan finnas en risk för en hel del nattliga besök.
'
 
Nästa projekt i deras rum blir att tapetsera om.
Nästa bild visar varför vi valde att ha kvar orginal-tapeterna från när vi flyttade in.
Jag är väldigt glad att vi inte tapetserade om med en gång trots att tapeterna inte alls är vår stil.
 
 
Den stackars tapeten har blivit utsatt för både svart spritpenna och pilliga små fingrar som roat sig med att riva loss tapetflikar istället för att sova.
Men nu när grabbarna ändå är lite större hoppas vi att de lämnar väggarna ifred så att vi äntligen kan få det som vi vill ha det.
Och inte som de tidigare hus-ägarna som hade en fruktansvärd smak.
Dessa tapeterna var ändå de snyggaste i hela huset när vi flyttade in och det säger väl en hel del om de övriga tapeterna.
Jag säger bara knallgula väggar med bårder föreställande blåa och röda tuppar i vardagsrummet.
 
Need I say more?
 


Haha tuppar :)men vad bra med nya sängar o skrivbord o snart är de så stora att de inte vill komma upp om nätterna,kram

dessa ongar o tapeter .. måste va något fast mina tjejer ritade på sina suck
jätte bra sängar.. gud ja skor de sliter ju flera per år

Haha har ni inte kvar den tapeten i vardagsrummet?
Kram

Haha, tuppar i vardagsrummet? Kan tänka mig att ni tapetserade/målade de väggarna rätt snabbt? ;-)
Hoppas grabbarna sov gott i nya fina sängarna!
Kram!

Haha ja de låter som att de hade en härlig smak! Där ska de nog sova väldigt gott:) En sån gullig fåtölj har Lovika i rosa:) Kram Emma

Hoppas dom sov gott i sina nya sängar. Vi bytte ganska tidigt till Mathilda då det är så mysigt att ligga med och läsa på kvällen. Men det är ju en chansning för det kan gå åt skogen, nu har det som tur är gått bra.
Kram

Haha skrattar gott när jag läser om tupparna! urkul ju! Men minns med fasa tillbaka till vår gård och prickiga tapeter med rosa fluffiga moln och rosa svanar. Jag höll på att dö. Den satt på toan. Vi kom inte mer än in i huset innan jag började riva tapet. Tänkte att en vägg utan tapet är bättre än den.
Lycka till med er!

Hoppas att alla sov gott i sina sängar inatt!
Spännande med bård med tuppar, hi hi!
Kram

Stora killar ska ha stora sängar ! :)
Här är planen att köpa en ny till V när vi flyttar och jag vet precis vad vi ska ha. Problemet är bara att den är restnoterad och möjligen dyker upp i ytterst begränsad upplaga fram till jul, så håll en tummer eller två för att vi trots allt lyckas knipa en när de kommer in... :)
Kram

Så kul att fixa deras rum!
Ha en fin söndag, kram

Så fint med nya sängarna =D









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]