Energi Tack!

Energinivån är just nu i botten.
Sömnfattiga nätter, dagar som känns som kvällar när ljuset aldrig kommer, grått, trist och regnigt är en stor orsak till detta tillstånd.
Dagarna ser ungefär likadana ut och orken att ta tag i det där lilla extra för att ändå försöka förgylla den grå vardagen finns inte.
Känns riktigt tråkigt när man bara låter dagarna gå i ett försök att så smärtfritt som möjligt ta sig igenom denna period.
För det är ju också livet.
Varje grå trist dag som går i väntan på ljuset.
 
Men jag vet ju att det vänder snart.
Så fort det blir första advent kommer förhoppningsvis energin tillbaka och ökar i takt med att fler ljus tänds.
 
Så dags att rycka upp sig lite för snart är vi där.
 
 
Klä sig i mjuka varma kläder med lite färg.
Gosa lite extra med ett gäng lintottar.
Svettas loss på favoritpassen.
Och försöka komma i säng tidigt på kvällarna.
 
Det ska jag satsa på.


Snygg tröja! Ja fy, det är rätt grått och trist den här årstiden! Gäller att som du säger försöka förgylla den grå vardagen! Kram till dig!

Jag håller med dig, trist och grått även om jag tycker om tända-ljus-tiden så kan väl åtminstone solen kika fram på dagarna...
Snygg jacka/kofta :-) den gillade jag!

Kramar Sandra

Ja de är tungt nu. Vi har tur som ändå har 2 födelsedagar i november så lite uppiggande å festlugt blir de. Snart advent ja...ska bli så mysigt. Kram

Usch ja....känner igen tröttheten. Fick tips om D-vitaminer, det tänker jag testa.
Sköt om dig,
Kram Jennica

Ja, nu längtar jag faktiskt efter första advent! Fast samtidigt fattar jag inte att det snart är december!! Galet!
Hoppas att du har en trevlig helg framför dig!
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]