Middag under vinrankan

 
I kväll blev det en sen middag under vinrankan efter en intensiv dag.
Energikrävande för mannen, syster och mig som begav oss till det stora gul-blåa varuhuset tillsammans med ungefär hälften av Sveriges befolkning. När vi inte ens hittade parkering var jag nästan sugen på att vända hem igen för jag klarar inte riktigt av den där hysteriska trängseln när tio kundvagnar ska ta sig igenom samma smala passage - samtidigt.
Men det gick bättre med tålamodet än vad jag trodde och vi lyckades spendera i stort sett hela dagen där.
 
Även energikrävande för mamma och hennes man som var hemma med grabbarna hela dagen.
 
 
Så den där grillade laxen smakade väldigt bra.
Även om Theo nog tyckte att majsen smakade allra bäst.
 
Grabbarna sprutar ut energi både högt och lågt för det finns ju så mycket att utforska och göra här. Och när mamma och pappa dessutom kom hem med lite nya leksaker från det där stora gul-blåa varuhuset var det väldigt svårt att komma i säng.
 
 
Trots att energin börjar ta slut på sena kvällen och det är allra skönast att bara vara i mormors famn.
 
I morgon har vi stora förhoppningar på att västkusten bjuder oss på härligt väder för att vi ska kunna njuta av sol och bad.
 
 
 


Vilken härlig vinranka. Jag skulle bli galen att gå på Ullared med den trängseln. Har gått där en gång när det var överdrivet mycket folk och jag blev tokig och sa aldrig mer. Så senaste gångerna har vi åkt i december när de flesta varit och handlat julklappar då är det lite mindre folk.

Visst är det härligt med vinrankor. Min svärmor har massor och det är mysigt att sitta under och äta druvor. Men jag lyckades inte hålla våran i liv.
Hoppas ni får sol och härliga dagar på västkusten.
Kram

Vad synd att vi inte hann ses på Gekås igår :-/ Det var ju som sagt hysteriskt och vi skulle både klippa oss och handla en del. Men snart hoppas jag att vi kan få till en date - oavsett om det är här i Halland eller någon annanstans :-)

KRAM









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]