Måndagstrött, men ledig.

Dessa grabbar jag lever tillsammans med.
De är just nu inne i någon slags period där de retar gallfeber på varandra konstant hela tiden.
De bråkar och tjafsar och det är inte många minuter åt gången som de är sams.
Nog för att jag är väl medveten om att syskon bråkar, men detta är ju nästan löjligt.
 
I natt hade jag sällskap av dem alla tre i sängen och till och med mitt i natten väcks jag (ett antal gånger) av att de bråkar. Den ene ligger för nära den andre och den tredje får inte tillräckligt med täcke.
 
Men Hallå!!! Mamman då?
Hon som ligger tvärs äver sängen nere vid fotändan och är lycklig om hon stundtals får ta del av lite täcke.
Hon bråkar inte.
Men hon är riktigt trött idag.
 
 
Som tur är inträffar dock de där kärleksfulla sekundsögonblicken någon gång emellanåt som får den där stundtals uppgivna och konstant trötta mamman att bli alldeles varm i hjärtat.
 
Vår lediga dag började alldeles för tidigt och eftersom pappan i huset inte är ledig än ska jag försöka ta mig an dagen tillsammans med dessa tre på egen hand.
Trött efter en sen paket-inslagningskväll igår, få timmars sömn i natt och som sagt en alldeles för tidig start på dagen.
Men det är bara att försöka göra det bästa av situationen och fokusera på att vi faktiskt är lediga och har en mysig julhelg framför oss.
 
Trevlig måndag på er!


Du är inte ensam, mina två bråkar dom med och då är
Det ändå åtta år mellan dom...
Fast visst det är stunder som får mitt mamma hjärta att smälta ;-)

Hoppas att ni får en härlig ledighet, lite mer sömn och en riktigt
God jul
Kramar Sandra

Jobbigt med bråk! Skönt att de har fina stunder tillsammans! Känner igen det där med bråk, som tur är så sover Linn alltid i sin säng så där slipper vi bråk! :-) Hoppas du sovit gott inatt! Kram!

Ta hand om varandra! Jag vill önska er en fin jul. Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]