Helgresumé

 
Ännu en helg har snart gått förbi.
En helg närmare jul och tiden springer.
Vi har haft lugna dagar mitt i allt som händer denna tid på året.
Skönt och välbehövligt.
 
Fredagsmys med syster när mannen var ute och roade sig.
Sockerbakis lördag efter det godis vi då stoppade i oss.
Trodde sonen smittats av sin väns magsjukebaciller, men som tur var falskt alarm.
Nästa lördags julfest-outfit inhandlad.
Räkor och sista "Så mycket bättre" till lördagsmyset.
 
 
Andra advents-frukost.
Äldste sonen på pepparkaksbak-besök hos vän (inte den magsjuke dock...).
Julaftons-klänningen fyndad och inhandlad.
Första julklappen avklarad.
Lussekatts-bak tillsammans med äldste sonen som fortsatte i "bak-andan".
Söndagsfika-besök med en massa bus.
 
 
Och en nöjd mamma som lyckades skapa fluffiga och smakfyllda lussekatter trots att hon väldigt sällan nu för tiden mjölar ner sina händer och bakar loss.


SKönt att det var falskt alarm med magsjukan! Fina lussekatter! Mina vart också fluffiga och goda, var flera år sen jag bakade för de vart så torra och tråkiga då! Hoppas du har en fin måndag! Kram

Lussekatterna ser perfekta ut !
Jag och V bakade en jätte sats i fredags.
Perfekt att ha i frysen tänkte jag,
men helgen bjöd på massor av besök så de gick åt snabbt och nu finns inte så många kvar...
Well, vi får väl baka mer antar jag :)
( Nu har vi ju faktiskt tid för sånt när huset är klart !! )

Å så gott med lussebullar, dom ser grymma ut:) Jag bakade också lite i helgen. Gjorde lusseknyten med fyllning i, också väldans gott! Kram

Så fina lussekatterna blev!
Vi bakade en variant med mandelmassa och äpplen, det blev väldigt gott :)
Kram

mysigt med lussekatts bak jätte fina =) vår är redan slut får nog baka mera i helgen ;)
Kramiz

mysigt att baka me de små här blev det sockerkaka gott det me får se när vi hinner lussekatter
Önskar en fin helg kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]