Hemma-måndag

 
I dag är förskolan stängd och jag har fått en föraning om hur det kommer vara från och med februari nästa år då jag går ner i tid och planerar vara hemma varje måndag.
Att jobba heltid och hinna med livet har inte riktigt gått ihop den senaste tiden och jag kände att jag behövde göra någonting åt det.
Dagarna bara rinner förbi och jag hinner inte riktigt med.
Barnen växer med en faslig fart och snart är de alldeles för stora för att krypa upp i mammas famn.
Och jag vill hinna med lite mer.
Inte trycka ihop alla måsten till helgen och inte hinna njuta av ledigheten.
Och fram för allt hinna med barnen lite mer.
 
 
Men det är samtidigt en prövning.
Dessa tre små gossar är just nu inne i en period då de är fullständigt döva för mammans ord och slåss och skriker för glatta livet om hett eftertraktade leksaker. (Och även mindre eftertraktade då det räcker att någon annan har dem för att de ska bli tillräckligt intressanta).
Efter en sådan här dag är jag oerhört trött på min egen förmanande och arga röst.
Och när lugnet nu lagt sig då smågrabbarna sover middag och Lilleman spelar spel,
kan jag äntligen släppa ner mina axlar och andas lite djupare andetag.
 
 
Men det kommer bli bra det här.
I slutändan är jag ändå övertygad om att det är viktigt båda för mig och barnen att få lite mer kvalitetstid tillsammans.
Att inte bara låta livet svischa förbi och inte hinna med.
För då kommer axlarna definitivt sitta betydligt högre upp och andetagen bli ännu mer ytliga.
 


Förstår att det är svårt att hinna med! Känner samma sak, går mina planer i lås kommer jag gå ner på 80% några månader nästa år. Då ska jag ha en dag för mig själv sen familjen hela helgen och barnen får gå hem tidigare från dagis. kram

Tycker du gör helt rätt och går ner i tid!
Har man möjlighet att göra det tycker jag absolut att man ska göra det, barnen är bara små en gång.
Jag har inte jobbat heltid sedan S föddes.
Så mycket snö ni har, mysigt!!

kram kram

Du gör helt rätt i det :) underbara bilder här håller snön just på att töa bort.kram

Låter helt rätt, tiden rinner som vatten och barnen växer så fort. :)

Kram

Det tror jag med och jag tycker du gör helt rätt :) KRAM

Bra beslut!! Är så glad över mina lediga onsdagar - även om man är rätt trött efter en dag med grabbarna också ;-) Men mysigt!!

KRAM

Tycker du tänker vettigt ;)
Själv jobbar jag 90...skulle nog behövt gå ner tlll 80....men vi kör på ett tag. Kram

Så mysigt med snö och skönt att kunna vara hemma måndagar sedan så du känner att du hinner med det du ska, skönt med en extra dag, då känns ju helgen längre med

Är stum av förundran att klara av att jobba heltid och ha tre barn. Skönt att gå ner i tid! Blir nog jättebra!

Känner så mycket igen mig i vad du säger. Jag lider verkligen av att jag nu jobbar heltid och kommer hem väldigt sent om kvällarna. Känner att jag missar så mycket viktig tid med Selma och det är inte värt det. Så jag hoppas också på att kunna byta till ett jobb närmare hemmet och gå ner i tid från och med nästa år. Dom är ju bara små en gång och man blir ju rädd att dom plötsligt blivit stora och så ångrar man att man inte var hemma mer. Men med det sagt är det ju lite av en prövning emellan åt med;) Ha en fortsatt fin dag. kram Linnéa









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]