Dagen innan lucia

Så var det torsdag igen.
Dagen innan lucia och all snö har smält bort.
I dag är det grönt och soligt utanför fönstret och termometern visar mild-väder.
Jag ska ju egentligen inte klaga eftersom jag inte är så jätte förstjust i allt det där extra arbetet som snön bjuder på, men den där jul-stämningen försvann ju lika snabbt som all snö smälte undan.
 
Hemma-dag igen.
Smågrabbarna fortsätter att hosta sig igenom nätterna som de gjort hela veckan och är riktigt trötta på dagarna.
De skulle förmodligen inte klara av förskolans tempo och får därför vara hemma.
De missar därmed luciafirandet på förskolan imorgon vilket inte känns så kul,
men inte så mycket att göra åt.
Lilleman som övat frenetiskt på alla sånger kommer dock gå så lite firade får vi i alla fall vara med om.
Det är inte bara smågrabbarna som är trötta av allt hostande.
Övriga familjen är också ganska så slagna av bristande sömn och planeringen inför lördagens julfest ligger för närvarande lite lågt.
Borde verkligen ta tag i det, men orkar inte riktigt.
 
Orkade i alla fall släpa mig iväg till frissan igår.
Hade storslagna planer på ny hårfärg och kort lugg.
Men fegade som vanligt ur i sista stund när det kom till ny färg och min frissa röstade på en lång lugg.
Så förändringen blev inte så stor som jag från början var inställd på.
Som vanligt.
 
 
Men nästa gång - Då ni!
 
Nej, nu ska jag springa iväg till förskolan och hämta hem den stora sonen.
Och sedan borde jag köpa julklappar, planera inför julfesten och träna.
Återstår att se vad jag lyckas genomföra......


Hihi, jag brukar också alltid fega ur men fin blev du :-)

Tråkigt att missa Lucia men vad ska man göra. Inte så mycket att göra åt. Min Alice är med sjuk. Gick hem med feber idag. Men vi ska gå bort å vara med på lucian ändå om hon orkar. Dom firar ute.
Hoppas att hostan ger med sej snart så ni får sova lite.
Kram

Vart ju finfint, och jag var också till frissan, så skönt att fräscha till sig lite

Krya på sig med, kramar

Så snyggt även om du fegade ur! Vart går du någon stans? Ska byta frisör, blev så missnöjd sist. Tack för fina kommentaren. stor kram och sov sött!

så fint... ha en trevlig lucia. kram

Fin Bild på dig! gilla vinkeln, annorlunda
De var utbildning i manuella förflyttningar som jag alltid är lite nervös i, när alla ska titta på varje liten rörelse man tar och det gäller att göra rätt. Men det gick fint! :)

Hoppas alla kryat på sig och att ni fått vila lite under helgen!
Kram

Trist att ni fortfarande är sjuka. Och tråkigt att missa lucia, men inget man kan råda över. Hoppas det är lite bättre idag iaf och att julfesten kunnat bli av.

December innebär verkligen FULLT ös mest hela tiden.
Ändå ligger jag långt efter med alla julförberedelser.
Dock försöker jag trösta mig själv med att släkten inte dör om de inte får det där julkortet eller hembakta brödet på julbordet.
För jul blir det ändå - oavsett om jag försöker stressa ihjäl mig eller ej.. Kram

Fin i håret blev du iallafall!
Kram och trevlig tredje advent :)

Du blev så fin i håret. Hoppas du haft tid att göra det du vill. stor kram från mig

Det är mycket energi som man måste lägga på tråkigheter. Hoppas på bättring snart!
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]