Rehabträning

Balansplatta och Exetube från Casall.
 
Jag vet att det blir lite mycket knä-tjat för tillfället, men det är verkligen det som upptar det mesta av min tankeverksamhet just nu.
Om och när jag ska bli bra och hur och vad jag ska träna.
 
Jag var ju liksom mitt uppe i mitt bästa tränings-flow någonsin och så vändes allt upp och ner.
Jag har dock någonstans ändå lyckats förlika mig lite med att jag nu får satsa på powerwalks och stryrketräning som inte engagerar knäböjning.
Men jag längtar varje dag efter att få ta ut mig fullständigt.
Bli så där skönt trött och matt i hela kroppen som bara konditionsträning kan ge.
 
I dag när jag kom hem från en skön powerwalk i nya skor smärtade det ordentligt i knäna.
Dessutom knastrar det läskigt i det ena vilket antagligen tyder på en inflammation (försöker slå bort alla artros-tankar som flyger förbi i huvudet ibland).
Så nu har jag betsämt mig för att enbart satsa på rehabträning i en vecka framöver.
Ingenting som kan fresta på knäna.
Inte ens powerwalks.
 
Och trots att förnuftet är väl medvetet om att får jag inte ordning på knäna nu kommer träningen bli drabbad för all framtid, kan jag ändå inte lyckas slå bort den där stressande känslan helt och hållet.
Den där känslan av att jag borde ge mig ut i spåret isället för att stå och vingla på en balansplatta och släpcykla i soffan.


Ja, det kommer bli tuffa dagar ett tag framöver - jag är både sur och tvär utan socker i kroppen, men jag inser ju att jag aldrig kommer få den där kroppen jag vill ha om jag inte offrar något för att istället börja äta bättre.
Det är åtminstone värt ett ärligt försök ! ;)
Var försiktig med knät nu - det är inte värt att riskera något !!
KRAM

Förstår känslan, men man får lyssna på kroppen och göra alternativ träning istället. Själv har jag ingen skada, men har bara inte lyckats få till träningen alls denna veckan. Men en löprunda ska jag iaf få till på lördag.

Trist med knät hoppas det inte tar allt för lång tid kram Diana

Så himla trist, och det är ju så typiskt :/ Men lyssna på kroppen och ta en dag i taget vännen, kraam!

Krya på knät och bra att du lyssnar och tar hand om kroppen när den säger ifrån.

Sv: Tack! Visst är gult en härlig sommarfärg :)

Ha en underbar fredag <3 Jennie

Du MÅSTE vara rädd om dina knä, tänk vad de bär upp. Du ska räcka länge vännen!! Jag tycker du gär rätt i att rehaba dem nu, gå på förnuftet och inte känslorna ;) Du komemr lyckas. Kram

Viktigt att lyssna på kroppen och köra rehab, trots att det är supertråkigt...
Heja dej!
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]