Day twentyeight: Light


Just nu strålar solen in genom köksfönstret och klockan är 18.
Älskar att det är ljust så länge nu, solen går ju inte ner förrän efter kl 20 och det är verkligen så underbart!
Nere i vänstra hörnet av bilden kan ni ana ett vitt plastbord, dvs ett bord till en av grabbarnas matstolar.
När den inte tjänar sitt egentliga syfte står den som skydd vid köksfönstret tillsammans med den andra matstolen och ett gäng stolar.
Ni skulle se hur det ser ut här hemma för tillfället.
Vi har blockerat alla fönsterbräden som är i "perfekt" höjd för grabbarna med stolar så att de inte kommer åt att riva ner allt som kommer i deras väg. Och vid trappen står det stolar då vi inte lyckats hitta någon grind som passar.
Allt för att vi ska kunna göra någonting annat här hemma än att KONSTANT hämta ett barn som är på väg upp för trappen eller i full färd med att riva ner mammas orchidéer i fönstret.
Nu kan de röra sig fritt här nere utan att ha en svettig förälder i hasorna hela tiden.
Men så särskilt snyggt är det inte.....











Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]