Sommar!

Så verkar den har kommit för att stanna. Sommaren alltså. Jag hoppas iallaflall att den tänkt stanna eftersom jag har tre veckor kvar till semester..... Jag vill verkligen inte vara en sådan person som klagar oavsett väder, men när det är så här varmt och soligt hela tiden orkar man inte riktigt vara utomhus hela dagarna. Man svettas, solen bränner, solkrämen kladdar och huvudet värker efter att man slarvat med solglasögonanvändandet och kisat en hel dag......... Fast egentligen är det ju helt underbart, så nu ska jag inte gnälla något mer!! 

Vi har haft en solig och varm helg med utomhusaktiviteter på agendan hela lördagen och söndagen. Igår sprang syster och jag en sväng på stan samtidigt som jag fick höra om hennes glamorösa resa. Den blev så perfeket som den bara kunde bli och killen var en riktig gentleman som nog är ganska så intressant. Iallafall tillräckligt intressant för att syster ska börja fundera på om hon ska flytta dit ett tag......... Aj, aj inte bra!!! :S

Sedan blev det en liten familjetripp till Sörping. Mor och hennes man, min moster, Lillemans moster och så Lilleman och jag. (F var och förlustade sig på annat håll). Vi käkade såklart glass i stora lass (passade på när Lilleman sov) och så knallade vi runt längs kanalen som man brukar när man är där. Sedan tog vi en picknick i Mem och mordhöll Lilleman när han hade dille på att kasta stenar i kanalen. Dagen avslutades i Finspång med underbar grillad mat. Bland det godaste jag ätit på länge - grillade räk- och laxspett!! sedan satt vi ute tills klockan var ca 23. En underbar sommarkväll.

Den blivande amerikanska lyxhustrun.....

Den bleka "svenssonhustrun"......

Picknick.....


Idag har vi haft en ganska så slapp förmiddag. Stannade sedan till en sväng hos morfar på väg hem (vi sov kvar i Finspång) och lekte i hans trädgård. Mellanlandade ett tag hemma innan vi åkte hem till vänner för att grilla. Som sagt en helg fullspäckad av utomhusaktiviteter som har gett vissa följder i form av dåsighet (pga värmen) och en bränd rygg (pga slarv med smörjningen).

Nu laddar vi inför ännu en vecka fullspäckad av arbete!!










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]