Sol, blåst och räkfrossa.

Imorse vaknade Lilleman 03.50! Han var vaken ända till ca 05.10 innan han somnade om för att sedan vakna igen en halvtimme senare. Det var nästan som förr i tiden..... Detta har resulterat i en väldigt trött dag. Tur att vädret varit mycket bra. Vi har haft sol i stort sett hela dagen. Har därför spenderat hela dagen utomhus! Lilleman och hans pappa har spenderat mycket tid nere på stranden. Det har varit stora projekt där, byggnationer. Lilleman har väl i och för sig inte bidragit så mycket till detta men hans pappa blev som barn på nytt........





Jag är väldigt frusen av mig och tyvärr har det blåst ganska så mycket nere vid havet, lite för mycket för min smak. Jag har mest hållit mig uppe vid huset där det varit lä. Suttit och gassat i en solstol och haft det bra. Försökt få lite färg på min kritvita kropp, fast eftersom jag helt hysteriskt smörjer mig med solskyddsfaktor så är det svårt......
Undrar om det är lagligt att ha så här vita ben på sommaren? Jag kanske får betala böter för det...


När Lilleman tagit sin tupplur bar det av ner på stranden igen. Han tog premiärdoppet med mormor. Hans mamma är en riktig badkruka. Det ska helst vara minst 25 grader varmt i vattnet för att jag ska ta mig i frivilligt.



På eftermiddagen kom svärmor och svärfar hit. De ska bo några dagar i ett hus här i närheten. På kvällen var det dags för den traditionsenliga räkfrossan. Vi tog den sena sittningen vilket betydde att Lilleman sov igenom hela middagen. Så vi kunde i lugn och ro njuta av de goda räkorna igen och igen och igen. Vi hade väldigt trevligt (även om inte alla ser jätteglada ut på bilden....).










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]