Lip Colours

 Jag kan få vissa "hang ups" när det kommer till olika accessoarer.
Då kan det i perioder bara vara stora halsband som gäller och efter ett tag bara armband osv.
Min senaste accessoar-hang up är av en lite annan karaktär och går väl snarare under benämningen make up.
Nämligen läpp-färg av de olika slag och färger.
Just nu håller jag på att sondera terrängen bland olika märken, material och färger.
 
Har tidigare varit ganska så diskret (eller snarare feg) när det kommer till färg på läpparna och mest hållit mig till väldigt neutrala läppglans.
Men på sista tiden har jag faktiskt upptäckt att det kan göra ganska så mycket för en svart outfit att kombinera den med ett färgglatt läppstift.
Och att man (jag) faktiskt inte måste se ut som en clown för det.
 
Dessa är för tillfället mina favoriter:
 
 Lindex Beauty Rasberry nr 5
L'Oréal Nude nr 235
Max Factor Colour Elixir Giant Pen stick Couture Blush nr 10 och Subtle Coral nr 20
 
Inga hysteriskt starka färger (som det neon-oranga jag fick i förra Glossyboxen från Make Up Store) men ändå betydligt mer färg än vad jag brukar.
Om man bortser från L'oréals nude-färgade förstås..........
 
Tänk att vi redan avklarat halva arbetsveckan.
Det är ju bara så härligt med dessa kortveckor som våren bjuder på.
Varje år.
Till helgen har mannen och jag bokat in en liten Stockholms-tripp som är väldigt efterlängtad.
Jag ser framför mig hur vi sitter i solen på en uteservering hela dagen och strosar runt i mysiga miljöer för att sedan avsluta med en god middag på kvällen.
Att "de" har lovat 10 grader och regn till helgen försöker jag ignorera helt och hållet.
 
Så dags att packa smågrabbarnas "weekend-väska" då de redan imorgon beger sig iväg på sin lilla tripp, fast till den andra kusten.
 
Härlig kort-vecka-tisdag på er!


Jag kan tycka att många är så fina i sina målade läppar...tyvärr passar det inte mina sorts läppar. Hoppas helgen blir fin för er. Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]