Söndagsstatus

Vilket splittrat väder denna helg har bjudit på.
Skön temperatur och sol, men på gränsen till stormvindar tar liksom udden av det härliga på något sätt.
 
Vi har haft en riktigt shopparhelg då gårdagen spenderades på stan tillsammans med smågrabbarna och deras mormor för att påbörja utrustningen inför höst och vinter.
Det blev en svettig historia då grabbarna inte riktigt var lika pigga på att prova varma jackor och mössor.
I dag var det äldste sonens tur och på köpet blev även hans mamma lite varmare i form av en ny vinterjacka.
 
Grabbarnas jackor kommer från Lindex och mammans från Bondelid.
 
Så nu är det bara resten kvar i form av fodrade överdragsbyxor, allvädersstövlar, höstkängor, vinterskor, vantar, mössor mm mm. Sakta men säkert gör vi oss redo för kylan.
 
 
Söndagens röjar-mama som just nu försöker multitaska genom att slänga i sig lite lunch, blogga, städa upp efter att ha spillt ut ett glas med dricka över hela bordet och två stolar, trösta trotsig son som bara gråter hela tiden och med jämna mellanrum springa ut i trädgården för att förmana busiga bröder som sprutar vatten på varandra.
När lunchen förhoppningsvis lyckats sjunka ner i magen har jag lovat grabbarna en tur ner till lekparken och mig själv en löparrunda.
Mannen ska bara komma hem från årskorts-shopping på Kolmårdens djurpark och bege sig ut på en löparrunda först. 
Sedan blir det min tur.
Efter att ha röjt lite till, bytt sängkläder och tvättat några tvättar.
 
Ska bli väldigt skönt att sjunka ner i soffan ikväll.


Snygga jackor, samt så ha vädret varit här med, man vet inte nå hur det ska vara då man sticker ut näsan hehe

Vilka SNYGGA jackor !!
Här blir det visserligen ingen ny till mig i år
( jag köpte två rätt dyra förra året ) men V ska såklart ha en !
Vi får nog ta en sväng in på lindex i vecka tror jag !
Kram

Superfina jackor!! Snart dags att se över höstgarderoben här också...

Hoppas att du har en mysig kväll i soffan!

KRAM

Vilka snygga jackor! :)
Jag kör på min boomerang sen förr,förra året jag...
Denna varma jacka släpper jag inte om det blir jättekallt. Kram Jannice

Så fin du är :-)

Jag har också sån där jacka från Lindex till en av mina tvillingar. Supersnygga och varma!

jätte fina jackor.. nä förstår om man blir varm att prova me sköna att ha sen :)

fin bild på dej

Åh vilka fina jackor Ni har hittat! Låter verkligen som att du hade en fullspäckad söndag vännen! KRAM

Vilken fin jackbild :) Och fin mammabild också såklart!
Kram

Haha vilken ljuvlig bild med alla jackorna! Symboliserar verkligen hösten bra ^^

Det går verkligen i 120 på helgerna ;-) Ibland kommer jag på mig själv att jisses vad jag håller på..
Snygga jackor och snygg mamma... Jag har också startat "vinter kläder mission"
Mina killar växer så det knakar

Kram Sandra









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]