Löparonsdag

 
 Helt slut efter kvällens löparrunda.
 
I dag var det så svårt att komma iväg.
Jag satt djupt nersjunken i soffan mellan varma små kroppar och det sista jag ville var att dra på mig löpardojorna.
Men vetskapen om känslan efteråt gjorde ändå att jag tog mig i kragen och begav mig iväg.
Frisk luft efter mycket regn underlättade när benen kändes blytunga.
Och när knäna så smått började protestera hjälpte endorfin-påslaget till att komma vidare.
 
Förra sommaren hamnade jag ju i den där "löpar-bubblan".
Började springa mycket, ofta och långt och mådde så bra av det.
Men så en dag sa knäna fullständigt ifrån.
Och jag kunde inte ta ett enda löparsteg utan smärta på 8 månader.
I våras kändes det ändå som knäna hade börjat återhämta sig och jag har nu igen börjat kunna springa så smått.
Fast inte så jätte långt och inte så ofta.
 
Jag är bara glad just nu att jag i alla fall klarar 5 km, än så länge.......






Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]