Tisdagslycka

 
Jag älskar orkidéer.
Har dock sällan tålamod att vänta ut dem när blommorna ramlat och köper istället nya.
Men så ibland kan man ana små knoppar och helt plötsligt skjuter en mängd nya skott ut.
Det är sann lycka!
 
En riktigt kall tisdag är nu avklarad och jag ska snart dyka i säng.
Hade egentligen tänkt åka till gymmet ikväll, men hela min kropp och själ bara längtade efter soffan.
Så jag har kämpat med att tränga undan lite dåligt samvete och siktar istället in mig på ett nytt försök imorgon.
 
På torsdag väntar en after work med mina kära arbetskamrater och till helgen kan äntligen julen inledas på allvar.
Det är verkligen något speciellt med den där första advent.
 
God natt!


Härligt med afterwork =)
Vad skoj med en ny knopp. Jag tycker dom är så vackra när de blommar och sååå trista när de inte gör det *skrattar* Ha en fin dag, kram

Åh, att få en orkidé att blomma om kröver både kärlek och tålamod !!
GRATTIS :)

Jadu, det kändes som om det var dags för ett träningskort, det blev dyrt men jag har flera "träningsgalna" vänner som hänger där så jag hoppas på att få draghjälp och att bli en del av ett härligt träningsgäng !

Dock måste jag bli klar med penicillinkuren och sluta hosta innan jag kan köra igång :)

KRAM

Hej vännen! Man ska lyssna på kroppen också! Tycker inte du behöver ha dåligt samvete du är ju jätteduktig med träningen! KRAM

Inte behöver du det dåliga samvetet som är så strong i din träning.Ibland måste man lyssna på kroppen också;)så fint med orkideer,kram

Visst är det en vacker blomma som man allt får ha tålamod med:) Du som verkar så duktig med träningen behöver inte har dåligt samvete, ibland säger kroppen i från och då är det nog vila den vill ha. Värre är det med mig som måste komma igång men har svårt att hitta tiden just nu. Visst är det himla mysigt att det är första advent på söndag. Och ljusstaken är köpt i år, för några veckor sedan så den borde finnas kvar. Billig och snygg, bra kombo:) Ha en fin dag. Kramar

Ibland får man faktiskt fuska lite med träningen.
Orkideer är så fina, ja när de blommar i alla fall :) Har också flera stycken som är på väg att blomma om nu efter att varit utan blommor hur länge som helst!

kram kram

Jag fullständigt avskyr denna blomma för den dör innan jag hinner få ner den i en kruka hemma hos mig, och då då blr jag lika ledsen varje gång :(

Åhhh jag har åxå en orkide på gång. Är en härlig känsla. Kram till Dig!

Härligt med knoppar. Jag älskar också orkidé jag ÄLSKAR också den blomman. Helst Vita el lime färgade =)
Brukar få ta hem från jobbet när dom ser som tråkigast ut.
Ett tips är att trycka två till tre i en kruka med den bark dom har inte så noga. Dom gillar att växa tillsammans. Å vipps så blommar dom igen. Det alltid minst en som blommar =)
Man ska lyssna på kroppen. En dags extra vila kan ge extra energi nästa pass ;)
Ha det så kul på After Worken imorgon.
Kramiz

Det är verkligen superfint med orkideer :-) Här hemma längtar vi också till första advent, så otroligt mysigt!

Vad kul! Jag älskar orkideér men är inte speciellt bra med dem. Har lyckats få ett par att blomma om en gång men sen dör de... Vet inte vad jag gör för fel!
Tack snälla för kommentaren inne hos mig häromdagen! <3 Kram!

Dom är så vackra, men jag har totalt ogröna fingrar ;-)

Hoppas du har en härlig kväll!

KRAM

Så kul med after work!

Bra att du lyssnar på kroppen, du som är så duktig med träningen kan behöva en paus ibland. Hoppas det blev en riktig toppen AW ikväll. Ha en mysig advent. Kramisar Tina

Kul att den är på gång att blomma om. De är ju så vackra när de blommar. Jag har haft tur med mina de blommar om rätt så snabbt. Bara en blomma som troligen står för mörkt med rötterna som inte blommar alls.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]