Finger i Ögat & Påskpyssel

Ägg Indiska, Fjädrar & små Ägg Panduro och Silverbricka Nille.
 
I morse lyckades Theo få in ett finger i Lillemans öga så olyckligt att hans lilla nagel antagligen gjorde en liten rispa på hornhinnan. Lilleman har jätte ont och trots att han inte ville något annat än att gå till förskolan fick han vända i dörren och gå hem igen. Och jag var ungefär en kvart på jobbet innan jag fick stämpla ut för VAB.
Enligt sjukvårdsrådgivningen kan han ha riktigt ont i ett dygn innan det ger med sig.
Så det är kalla kompresser, alvedon och ögonsalva som gäller.
Och mörker.
Att vara ute och njuta av det underbara vädret är inte aktuellt idag.
Morgonen spenderade Lilleman i sitt rum med nerdragna persienner lyssnandes på Alfons.
Blev nog lite dåsig av alvedonet och sov en stund.
Jag passade också på att slumra en stund då de senaste nätterna varit sömnfattiga.
 
Fjädrar & Ägg från Panduro.
 
Eftersom vi är tvungna att hålla oss inne långt från den starka solen har jag passat på att påskpynta lite här hemma. Ganska så sparsamt dock då jag inte är jätte förtjust i en massa färger.
Så länge barnen inte gör anpråk på hur det ska pyntas kan jag ju välja att ha det så.
Men jag antar att det kommer se annorlunda ut om något år.
 
Nu är det bara lite påskblomster som fattas innan jag känner mig nöjd med pyntet här hemma.
 
Ägg från Nille.
 
Jag brukar ju egentligen inte pynta något vid påsk då vi i vanliga fall alltid spenderar påsken i fjällen.
Men i år spenderas den hemma med gäster i dagarna tre.
Det ska bli jätte trevligt även om jag allra helst spenderar påsken i fjällen.
Men nästa år.
Då bär det av till höga fjäll, strålande sol och härliga dagar i skidbacken!
 
Hoppas solen skiner på er idag och att inte några fingrar i ögonen stoppar er från att njuta av den!
 


Så fint du påskpyntar och nej sicken otur då med ögat =(
kramar

hallå..

så fint du gjort.. indiska ägget har jag med.. lite sött tycker jag. :) hoppas ni får en fin påsk, själv ska jag jobba hela helgen..

kramkram

Supersnyggt!!:-)

Så fint, men stackars liten. Kan bara gissa hur galet ont det gör.
kram

Fint du pysslat! Hos oss får man bli glad om jag hinner köpa något ägg åt barnen :) eller om jag av en slump stöter på mitt påskpyssel i någon kartong. Kom in här av en "slump" då jag skulle logga in på min bank handelsbanken så jag är tydligen mer här och läser än är inne på banken, du låg högre upp på mitt minne i datorn :) kram

Stackars lilleman... Skönt att du fick vila lite också :)
Vilka fina påskpyntningar du gjort!
Kram och ha det riktigt mysigt därhemma <3

Vilken osis med ögat. Hoppas det är bättre imorgon :-)
Så fint du pyntat :-)
Kram!

Men så tokigt!!! Hoppas han är bättre i morgon!
Så fint pynt!!!!

Fint du har pyntat. Här blir det bara ytterst lite påskpynt i år.
Hoppas Lilleman inte har allt för ont i sitt öga i kväll.

kram kram

Aj aj det lät oskönt;(gör så förbannat ont,stackars liten men hoppas det gett med sig lite.
Så fint du har pysslat jisses vilka söta små ägg:)
Vilken pysselmaja du är:)
kraam

Påskpynt helt i min smak, snyggt. Vår yngsta gjorde samma sak på mannen för många herrans år sen, lätt hänt men gör ont som attan. Påskkramisar Tina

Stackars liten :(
Mysigt mede pyssel iallafall ;)
Jätte fina =)
Kram

Fy så läskigt med fingret i ögat, är ju så känsligt med. Hoppas han är bättre idag. Vad mycket fint du har att påskpynta med, helt i min smak, inte en massa gälla färger utan mer natur =)
Me like massor. Kram på er...

Men nej så olyckligt :( Hoppas det är bättre idag och äggen från indiska är så fina (såg någon annan variant på en annan blogg) men allt påskpynt var såklart fint :-)

Glad påsk!

Hoppas ögat är bra igen. :)

Stackars liten. hoppas ögat blir bättre till imorgon. Måste säga att du har väldigt god smak och så har du fått till jätte fina bilder på pyntet.

Stackars liten...hoppas det blir bättre idag !!
Så fint du har gjort...
GLAD PÅSK !!
Kram Helene.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]