Inte den Bästa av Tisdagar

Jag tror jag kom på kant med den här dagen redan imorse när jag var tvungen att dra ut tre små oskyldiga barn i denna ohyggliga kyla.
Och sedan blev det liksom aldrig riktigt bra.
Helt plötsligt börjar det skava lite oroväckande i halsen och hela arbetsdagen frös jag mig igenom.
 På den 7 minuter långa promenaden hem från jobbet förvandlades jackan till ett hårt, prassligt och iskallt tyg och lypsylen till någon slags oformlig massa på mina läppar.
Så kallt var det.
Och hur mina jeansbeklädda lår mådde tänker jag inte ens gå in på.
Det kan omöjligt vara gott för själen med denna kyla!
 
När jag kommer hem möts jag av den goda nyheten att magsjuka börjat härja på grabbarnas avdelning igen och illamåendet träffar mig som ett hårt slag i magen.
 
Dessutom är bilen inlämnad och kommer med största sannolikhet vara det ända tills nästa vecka vilket innebär att det inte kommer bli någon träning på gymmet för min del denna vecka (grrrr). Och det blir även svårt att åka iväg och handla så det var bara att klä på sig igen och bege sig ut i kylan för att gå till affären.
 
 
Ja det var väl inte det muntraste inlägget ni läst,
men så är ju faktiskt livet.
Fyllt av bra och dåliga dagar och det är väl kanske ändå tjusningen på något sätt.
För även om det kan kallas en klyscha så skulle man ju faktiskt inte uppskatta de bra dagarna och man aldrig hade några dåliga.
 
Kram på er!
 
 


Usch vilken dag! Men precis som du säger, livet är ju lite upp och ner. Krya på dig!
Kram

Jag får panik på denna hemska magsjuka!! Låt det bli vår så alla baciller försvinner!
Hoppas att skavet i halsen försvinner snabbt igen.

kram kram

http://www.youtube.com/watch?v=m1k1K97JxPI

Som lite uppmuntring se detta klipp kram Sara

Svar: Ha ha - tack för den! ÄLSKAR filmen!
Kram
Hanna

Precis! För att uppskatta dom bra dagarna behöver man mindre bra dagar också. Jag hoppas dock morgondagen blir lite bättre och att ni slipper magsjukan :) Kraam!

Kan bara instämma - det här har varit en riktig skitdag ;-) Vi tar nya tag imorgon!!

Kram & gonatt

Hängde lappar om magsjuka på dagis här också.. Vill inte!!!
Kram

Håller tummarna att ni klarar er! Peppar peppar så har vi klarat oss men som småbarnsförälder så vet man ju att när som helst. Nu är grabbarna hemma resten av veckan så jag hoppas inte nåt händer då det är flytt för oss på söndag. Håller mina tummar för er skull och kylan den kan vi faktiskt vara utan! kram

En del dagar alltså!

Håller tummar och tår att morgondagen blir bättre och att ni klarar er undan magsjukan...

OHHH, men motigt minsann, hua samt kallt på det också, men hoppas innerligt att ni slipper magsjukan igen

fina du
kramar

Så sant så sant!

Lite väl kallt tycker jag också vi har nu, och att dra ut barnen på morgonen är verkligen inte kul. Hoppas att din/er onsdag blir en av de där bra dagarna iaf och att ni klarar er från magsjukor och annat elände!

Kram

Visst är det så, upp och ner!
Hoppas det inte blir något allvarligt med din hals, och fy för magsjuka!!!!! Hoppas ni klarar er!
kram

Hej :) Har tävlingar i bloggen, var jätte gärna med!

Överraskningspaket: http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-overraskningspaket.html

Mössa: http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-mossa.html

Pinopaket: http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-pinopaket.html

Namnnappar: http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-namnappar.html

Blombud till alla ♥ dag: http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-blombud-till-alla-dag.html

ha det bra! kram // Millah

Men du har ju rätt, den här vintern är verkligen inte rolig! Och bilen borta till råga på allt. Du får ta igen det nästa vecka, kanske mer motiverad än någonsin?
En liten tröst är ju i alla fall att du är förjäkla snygg i din vinterjacka :)
Ha en finfin kväll nu <3









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]