1 vecka kvar......

I dag är det bara en vecka kvar till julafton.
Hur går det för er med julklappar och alla förberedelser?
Jag är såklart inte färdig.
Trots att jag varje år tänker att jag ska vara ute i god tid blir det ändå aldrig så av någon anledning.
 
Trots att vädret andas höst eller rent av tidig vår är tillvaron fylld av julaktiviteter.
I helgen hade vi vår sedvanliga lilljul som nu gått av stapeln hemma hos oss i en herrans massa år med endast några få avbrott några år i samband med att familjen utökats med små knyten.
Vi brukar varje år ha julmatsknytis, men i år struntade vi i maten.
Och det var riktigt skönt.
För även om alla bidrar och fixar, blir det ändå en väldans massa jobb när ca 20 personer ska tränga ihop sig i vårt lilla hus och äta middag.
Så i år la vi mer energi på att bara umgås och ha riktigt roligt utan en massa jobb före, under och efter.
 
 
Vi dukade istället upp en massa snacks överallt i huset så allt det inte fanns någon risk att någon skulle vara det minsta hungrig.
 
Och istället för en massa julmat bestod kvällen av underhållande tävlingar, musikquiz, dansbattle, julklappslek, en massa skratt, dans och härliga människor som höjde temperaturen i hela huset vilket gjorde att fönstren stod uppställda fram på småtimmarna.
 
 
Det blev en mycket lyckad kväll och vi känner oss väldigt tacksamma över att ha så många fina vänner runt omkring oss.
 
Lilljulens:
Topp & Armband Vero Moda, Halsband Cubus, "Skinn"byxor H&M och Klackar Scorett.
(De sistnämnda gör sig fortfarande påminda efter att ha dansat med dem en hel kväll och början av natt).
 
Och även gårdagen bestod av julklappslek och en massa gott att stoppa i munnen då en annan tradition gick av stapeln tillsammans med kära jobbarkompisar.
 
Så nog är jag fylld till bredden av en massa julkänslor.
Nu är det bara snön som skulle vara en trevlig liten prick över i:et.
 
Och så en önskan till snälla herr Tomte om ett nytt objektiv till min kamera så jag kan bjuda er på lite roligare bilder när ljuset inte är på fotografens sida, än de "gula" som syns här ovan.


Snygg du är, samt ja galet snart julafton

Har nog aldrig varit så avslappnad inför en jul som jag är i år. Är väll antagligen för att vi åker iväg :)
Julklapparna som ska med är färdiga i alla fall.
Lät som en rolig kväll & du är lika snygg som vanligt!

kram kram

Snyggo där! Älskar dina skor så fina! Ser så mysigt ut! Vår julstämining kom lite av sig med två helger med barnkalas för Viggo sen begravning så våra valiga seder eller glöggbjudning blev inte av i år. Är så roligt med såna fester. Men nu ser jag fram emot julen. Stor kram från mig

Låter väldigt trevligt och gott. Hoppas nu att du inte behöver stressa så mycket fram till jul. Kram

så himla fina kläder du har=) kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]