Sista Sommardagen

 
Nu är den här.
Sista sommardagen.
I går ösregnade det hela dagen och bjöd på riktiga höstkänslor, men idag tittar solen fram med jämna mellanrum och gör att man inte riktigt känner sig helt redo för hösten än.
Inte helt och hållet.
Så vi får helt enkelt hålla tummarna för en fin september-månad.
 
Istället för den sedvanliga lördagsträningen har jag röjt loss i huset idag.
Städat och fejat och plockat.
Mannen har förberett kvällens middag och barnen har lekt jätte bra på egen hand både ute och inne.
 
I kväll har vi bjudit hem Lillemans bästa förskolevän och hans familj på middag.
Alltid lika kul att lära känna nya människor.
 
Jag deppar såklart fortfarande över mina knän som satte käppar i hjulet för min träningssatsning som jag mådde så bra av både fysiskt och psykiskt.
Känner att jag behöver en ny utmaning i väntan på att det ska bli bättre.
Så september-månad ska få bli en sockerfri månad för mig och det är en riktig utmaning det.
Kanske att jag får ett frikort under en helg då jag ska på FAB Mamas om några veckor, men annars kommer det vara så strikt som jag bara kan.
Känner att jag behöver en socker-detox igen.
 
Hoppas ni har en härlig lördag med en sol som skiner på er denna sista officiella sommardag!
'


Men en utmaning kan man behöva och det låter väl rimligt att ta en månad i taget. Hoppas att dina knän blir snällare mot dig snart
kramar

Söt han är btw

Socker...menar du inkl. bröd pasta mm eller hur sätter diäu gränsen? Kanske är intresserad av att hänga på ;)

Jag hoppas också på en fin september och hösten är ju faktiskt en rätt så mysig och fin årstid :) Och hoppas nu dina knän blir bättre, KRAM!

Jobbigt med knäna, hoppas det kan gå över så du får sätta fart igen. Själv är jag ju handikappad, kan inte springa alls. Läste om en ny metod, ska kontakta en person och se om de kan får ordning på mina skenbensmuskler... Hoppas solen skiner på er idag! kram

Tråkigt med knäna, hoppas de blir bra snart.
Fin bild på sonen.
Kram

Inte dumt med en sockerfri månad, bra utmaning. Hoppas ni hade en riktig toppenkväll. Kramisar Tina

Här är det riktig höst idag, blåser orkan & regnar som bara den :(
Jag gillar september månad och håller tummarna för att den kommer bli riktigt fin.
En bra utmaning tycker jag! Jag har skitsvårt för att låta bli godiset...

kram kram

Så tråkigt med dina knän! Hoppas verkligen de blir bättre snart!!!
Ja hösten är här, och det gillar jag inte...
Hoppas du har en fin dag!

Ja, men liiite lördagsgodis måst man ju få äta !!
Att baka däremot har jag inga större problem med - jag gör det för att det är kul, inte för att jag är sugen på bakverk, så jag smakar faktiskt inte ens på resultatet !
Nu sover dock Viggo så jag tänkte swinga lite kettlebells innan C kommer hem och det är läggdags !
Snart är det helg... Härligt !
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]