Ekorrhjul, Träning & Marklund

Andra dagen på jobbet och vardagen börjar ge sig till känna.
Ni vet det där ekorrhjulet med att lämna på förskola, jobba, hämta på förskola, utfodra hungriga barn, försöka finna tid till man, barn, vänner och några måsten, hinna med sig själv och sedan dyka i säng aningens utmattad.
Dagarna innehåller helt klart för få timmar.
 
Men det gäller att inte glömma bort att stanna upp, njuta, uppskatta och leva.
För alla de där dagarna som svischar förbi är ju faktiskt livet och kommer aldrig åter.
Det gäller helt enkelt att försöka ta till vara på varje dag och sätta lite guldkant på tillvaron.
(Hur enkelt som helst, eller hur.....).
 
Nog med klyschor
(men vissa av dem är ju faktiskt riktigt tänkvärda).
 
Efter att vår trotsige lille 2-åring fått ett av sina berömda utbrott (någonstans där mellan hämtningen och utfodring av mat) och gallskrikit (aningens ilsket) konstant i en timme, hade jag verkligen behövt ge mig ut på en löparrunda eller pw för att bara andas djupt, få in lite ny luft i lungorna, ladda batterierna (nu kom de igen - klyschorna) och skaka av mig den värsta frustrationen över att inte riktigt veta hur vi ska hjälpa vår lille kille igenom denna jobbiga period.
Men då himlen öppnade sig var inte det aktuellt.
Så jag fick svettas loss här inne i stället och passade på att göra det framför "Allsång på Skansen".
Stånkandes och stönandes och alldeles drypandes av svett såg jag hur vackra och svala Petra Marklund entrade scenen.
 
Och vilken klänning!!
 
Så snygg i kombination med en cool skinnjacka med avtagbara ärmar och läckra boots.
 
En 10-poängare helt enkelt!
 
Skrämdumpar från Svt Play.
 
Nej, nu var det väl kanske dags att stupa i säng så där lite lagom utmattad.


just ja, det där berömda ekorrhjulet...förtränger det i några dagar till. Vill inte!

Riktigt snygg klänning och jacka.
Kram

Ja, visst var hon SNYGG!!!? Och jag får gåshud när jag hör henne sjunga - och härliga flashbacks från när hon uppträdde på vår personalfest :-)

KRAM

Hej hjärtat! Ja ett inlägg fullt av klyschor men det är ju så sant allt du skriver. Vår Elliot har alltid haft ett väldigt hetsigt humör med raseriutbrott som har gjort att hela familjen har gått på knäna, så jag vet precis hur du känner vännen! Man får försöka tänka att det är minst lika jobbigt för dem som för oss! KRAM

Håller med dig, en fullträff!

Klyschor är ju just klyschor för att de betyder något. :)

Kram

Ja skitsnygg var hon!
Ekorrhjulet känns igen... Hoppas 2-åringen är på bättre humör idag!

Jag håller med dig (och alla andra), riktigt snygg var hon :) Och eller hur, vissa klyschor är så tänkvärda och sanna. KRAM

Här har det varit "träningslöst" i 2 dagar - skäms på mig ! Jag har visserligen ägnat tiden åt viggo, bakat och lekt, men det dåliga samvetet kommer ändå krypande och som grädde på moset har jag ätit assor av "onyttigheter" !
Jag har funderat på att köpa hem lite grejer så jag kan träna hemma, kanske en pilatesboll, en eller ett par kettlebells och en yogamatta.
Hur du tips på vart man kan hitta sånt till ett vettigt pris?
Kram

Ja ekorrhjulet hamnar man snabb i. Men som du säger är även de dagarna när allt bara rullar på en del av livet. Må vara klyscha men det är ju sant:)Marklund såg riktigt läcker ut! Kram Linnéa

Ja vilken tio-poängare! Så snyggt!

Få allt att gå ihop är inte det lättaste...nästa vecka kör det igång för mig....kram Diana

Jag håller med! Kändes som flera körde på den heltsvarta stilen med liten jacka till på allsången! :) Älskar´t!

Tack för tipset ! då ska jag kika in på rusta under helgen !
Happy friday !
Kram

Fina bilder!

Läs mitt inlägg om lycka! Handlar om vad lycka är och hur man uppnår den! :)

Ja tack för den!! Varje dag är livet...det vill vi inte ångra sedan. Kram

Hon var jättebra och snygg där =D. Samt ja ekorrhjulet rullar på, men alltid skönt att komma in i en vardag också =D

Ja livet är ett ekorrhjul, men man får hitta det där lilla som sätter guldkanten på vardagen och ta tillvara på tiden man har tillsammans. Och mycket handlar ju om ens inställning för hur man mår också och klarar allt. Snart är vi alla inne i rutinerna igen och det kommer bli bra, bara man gör det bra. Kram på dig fina Hanna.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]