NAN 3 Juniormjölk

 
Mina grabbar och mina vänners barn har ju via Buzzador fått prova denna juniormjölk från Nestlé.
 
En mjölk där protein och salt är kraftig reducerat, fettet har en bättre sammansättning med en lägre andel mättade fetter, innehåller omega 3 och betydligt mer järn och D-vitamin i jämförelse med vanlig komjölk.
 
Smågrabbarna var väldigt förtjusta i mjölken.
Tror att det beror på att smaken påminner om den ersättning som de är uppväxta på.
Men store grabben (som är uppväxt på amning :) ) var mindre förtjust.
Han tyckte mjölken smakade lite konstigt.
 
Jag tycker dock konceptet är bra. Att det finns alternativ till vanlig komjölk.


Intressant, vi kanske får prova på Hugo. Hoppas ni får en fin dag! kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]