Trafikfara....

Idag har jag verkligen varit disträ. "Svårigheterna" på jobbet består och idag har vi ägnat en hel eftermiddag åt detta. Personer från olika verksamheter som tillsammans försöker komma till en lösning. Gick väl sådär. Har inte kommit fram till någon lösning, men vi kommer nog iallafall försöka avsluta vår kontakt i dagsläget. Funderade mycket på förmiddagen inför eftermiddagens möte och satt i helt andra tankar när jag var på väg från jobbets parkering hem till en patient. Körde bilen på ren rutin och upptäckte helt plötsligt att jag var på väg mot cykelbanan, på väg hem....... Hann precis svänga undan i samma sekund som jag insåg att jag var på väg mot cykelbanan. Snacka om trafikfara! Det gäller att vara fokuserad på vad man gör när man kör bil. Dagens läxa!



Pratade semester på jobbet. Ett ganska så vanligt förekommande samtalsämne nu för tiden..... De flesta är väldigt oroliga för att vädret inte ska bestå tillräckligt länge tills deras semestrar börjar (inklusive jag). Men det är ju faktiskt så att vädret blir vad det blir och vi har inte någon som helst möjlighet att påverka detta och därför kan vi ju faktiskt sluta att ödsla tid på att oroa oss över detta!! Jag tycker att en stor del av njutningen med att ha semester är att kunna vara uppe hur sent man vill (utan att behöva oroa sig över att man ska upp tidigt nästa dag), att just kunna sova hur länge man vill, att kunna ligga och läsa en bok en hel dag, att inte behöva göra någonting.  Men just idag insåg jag att inget av detta kommer kunna genomföras denna semester. Vi kommer behöva lägga oss hyfsat eftersom Lilleman inte tagit semester utan vaknar kl 05 som vanligt. Vi kommer bli tvugna att gå upp kl 05, dvs ingen sovmorgon trots semester. Att läsa en bok en hel dag eller inte göra någonting kommer inte heller existera pga en hyperaktiv liten kille som kräver ständig aktivering. Vi kommer med andra ord ha en "annorlunda" semester i år. Livet är verkligen annorlunda sedan vår lille prins kom till världen. Men trots detta skulle jag inte vilja ha det på något annat sätt än just så här!!!!!



I kväll har F och jag mumsat på jordgubbar framför Allsång på Skansen - det är sommar!!

PS. Bortse som vanligt från den lilla gubben med tungan...... Han är utom min påverkan!










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]