Midsommarafton 2015

 
Lite kuslig ser den nästan ut, gårdagens midsommarstång som sträcker sig upp mot den där mörka och blöta himlen.
 
 
Men den var egentligen väldigt fin med alla björkblad, pioner och blågula band.
Den stod på festplatsen dit vi (tack vare barnen) begav oss iförda stövlar och regnjackor för att få midsommardansa lite.
 
 
Men innan dess bjöd vi hem systeryster, pappa och hans fru på sill-lunch och mannens goda räk- och äggcheesecake
 
 
Jag tror vi frågade grabbarna både en och två gånger om de verkligen ville ge sig iväg för att dansa runt midsommarstången, trots ihållande spöregn.
Och det ville de - utan tvekan!
 
 
Vi var faktiskt inte ensamma om att bege oss ut i regnet för den traditionsenliga dansen.
Och jag tror egentligen att det bara är vi vuxna som tycker det är lite besvärligt med regnet.
Barnen "couldn´t care less".
 
 
Och när dansen avslutades med godisutdelning till de barn som dansat är jag övertygad om att grabbarna inte ångrade en sekund den blöta eftermiddagsaktiviteten.
 
Men sen åkte vi hem igen för att förbereda kvällens middag tillsammans med vänner.
Grillen placerades under altantaket och det gick alldeles utmärkt att grilla trots fortsatt strilande regn.
Och det gick även bra att sitta inomhus och äta - trots midsommarafton.
 
Så vi hade sammanfattningsvis en mycket bra dag med en blandning av familj, vänner, sill, midsommarstång, fiskdamm, dans, grillmiddag och konstant regn.
 
Nu tittar dock solen fram vilket känns lite typiskt då jag hade tänkt bocka av lite på den där långa "to-do-listan" när grabbarna åkt ut till farmor och farfars land på lunch.
Men nu blir man ju jätte sugen på att bege sig ut istället.....
 
 Hoppas ni får en skön midsommardag!


fint

Ser ju super mysigt ut trots regn! Hoppas ni fick en härlig dag!

Hoppas ni fick en härlig dag:)

Ser ju underbart ut trots det regninga vädret!!!

Hoppas ni fick en trevlig dag och kväll! Kram Jannice

Hoppas ni fick en trevlig dag och kväll! Kram Jannice









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]