Weekend

Nu är den här.
Den där härliga lördagen.
Vi smygstartade helgen igår med en hemmadag då minstingen i huset var krasslig.
De andra grabbarna fick då också stanna hemma och njöt stundtals av solen medan lillebror sov.
När de inte gjorde det bråkade de mest, men det är en annan historia.......
 
Mellis passade vi i alla fall på att inta i solen med en mängd leksaker i bakgrunden och en altan som är "under construction"
 
 
Fredagskvällen spenderade jag tillsammans med äldste sonen som hade laddat hela dagen inför kvällens disco på skolan. Lika hysteriskt som förra gången och min huvuduppgift var mest att försöka hålla jämna steg med sonen och hans kompis som aningens sockerstinna var i princip överallt på en gång.
Men kul hade de och det var ju huvudsaken.
 
 
Och några minuter fick jag faktiskt nöjet att spana på deras härliga moves på dansgolvet.
Kanske en blivande disco-kung.....
 
Lördagen startades upp tidigt med en löprunda innan frukost vilket var otroligt tungt. 
På något sätt lyckas jag förtränga det varje gång, men blir plågsamt påmind om det när kroppen inte är så sugen på att samarbeta utan tillräckliga energi-depååer i kroppen.
Tyngsta 7 km på länge!!
 
 
Dagen kommer bestå av en del jobb med vår stenmur på framsidan, planering inför hur det där sedan ska dekoreras med blommer och dyl, en del förberedelser inför morgondagens kalas och så aktivering av grabbarna såklart.
En ganska så oplanerad lördag som trots det ändå säkerligen kommer vara välfylld.
Till bredden.
 
Trevlig lördag på er!
 


Vilken härlig dag ni har haft!=) Trevlig fortsatt helg. kram jannice









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]