Träningsvärk Deluxe

Jag har bara tränat styrka en gång sedan tidigt i somras.
Resten av träningen har enbart bestått av löpning.
Jag har varit så glad att knäna hållit och därför sprungit mig igenom sommaren.
Men allsidig träning är ju den bästa och nu när mörkret kommer alldlels för tidigt om kvällarna kommer gym-besöken bli betydligt fler.
 
I måndags testade jag ett HIIT-pass.
Rolig men tuff träning och kroppen fick sig en regäl chock.
Träningsvärken som började smyga sig på tidigt i tisdags eskalerade till fullo igår kväll och jag har aldrig någonsin förut upplevt en liknade värk pga träning.
Jag fick till och med stoppa i mig smärttillande igår kväll när min onda kropp hindrade mig från att somna.
Förhoppningsvis har det gått över till på måndag så jag kan ge kroppen en ny omgång.....
 
 
Men än så länge är det killarna som står för träningen här hemma.
I alla fall den typen av träning som involverar magmusklerna (som är de värst drabbade).
Så där när varje andetag känns.......
 
 
Snart slut på arbetsveckan som rullat på i en faslig fart.
Kvällarna blir bara kortare och kortare i samma takt som mörkret kommer tidigare och tidigare.
Det känns som tröttheten ökar i samma takt och det är verkligen nu man måste öka på det det där intaget av guldkorn i vardagen.
Hösten kräver det.


Visst är det skönt med lite "ny" träning och få lite träningsvärk. Jag har kört lite gym nu och kännt av muskler som legat gömda ett tag.
Gulliga dom är som tränar med dig :)
Kram

Låter som ett grymt pass som levererar en sådan träningsvärk.
Är det bara styrke pass eller vad är det?
Kram och trevlig helg

Kan tänka mig kroppen fick sig en chock :)

Här är det också grym träningsvärk just nu.
Har jag väl kommit ner på toastolen kommer jag knappt upp igen!!
S hon skrattar gott år mig :)

Kram & trevlig helg









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]