Hemma - igen.

 
Precis innan vi skulle gå iväg imorse klagade äldste sonen på att han inte kände sig bra och var trött.
Dock ingen feber så vi trampade iväg till förskolan ändå.
Efter 15 minuter på jobbet ringde de.
Han var ledsen, klagade på magsmärtor och ville inte äta frukost.
Så det var bara att klä på sig igen och vända tillbaka.
"Magsjuke-radarn" gick på högvarv och jag började mentalt ställa in mig på den värsta sjukan jag vet.
 
 
Men så fort vi kom hem stoppade han i sig en ordentlig frukost och magsmärtorna var ett minne blott.....
Nu är det legobygge som gäller och ett och ett annat parti fia och Svarte Petter och en son som beter sig precis som vanligt.
 
 
Så jag försöker komma över den där lilla stressande aningen om att jag idag kanske vabbar helt i onödan och försöker istället vara tacksam över att vi verkar få slippa den västa sjukan jag vet - ett tag till i alla fall.
 
Solen strålar utanför fönstret och stannar sonens frukost kvar i hans lilla mage får vi nog sticka ut näsan ett tag och lukta på våren.


Hoppas att det inte utvecklar sig till något mer utan att alla får må bra. Själv mådde jag illa när vi varit ute och käkat igår och var livrädd att jag blivit magsjuk. När lillkillen sedan kom intraskandes innan klockan ens slagit midnatt och har snurrat och hostat halva natten var jag rädd att han inte skulle vara helt pigg när klockan ringde. Men det var han. Men i de här tiderna håller jag nästan andan varje gång telefonen ringer på jobbet..
Hoppas att ni får en mysig dag!
Kram

Håller tummarna för att inga baciller ställer till det för er! =)

Hade mer än gärna vabbat en "onödig" dag, bara vi slipper allt som heter kräk!!
Hoppas att frukosten stannat kvar i magen och ni har fått njuta av lite vår :)

kram kram

Skönt ändå att det inte verkade vara någon fara med honom ! Och lite extra hemma mys kan ju nästan vara lite lyxigt på sitt vis :)
KRAM

Hoppas sjukkänslan är över snabbt. Vi har samma fia ovh det är så dint.
Kram

Håller tummarana att ni klarar er nu ett tag.
Blev det någon ny leopard till garderoben?
Kramiz

Hoppas ni klarat er från äckelsjukan;(Fia är ju så roligt:)kram

Plutten då! Han kanske helt enkelt bara kände sig lite fredagssjuk :)
Kram

Hejsan!
Skulle vara super roligt om du ville vara med och tävla i helgens blogg. Kram :D

http://beccys.com/2014/february/bli-helgens-blogg-2.html#comment









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]