Annorlunda höst

Tre små lintottar med strålande leenden trängs i fönstret.
Vinkar för glatta livet.
Det hugger till i hjärttrakten och tårarna bränner bakom ögonlocken.
 
Det är sista gången jag kommer se dem där alla tre tillsammans i förskolans fönster.
I höst kommer allting vara annorlunda.
Lilleman (som kanske borde få en annan benämning då han inte är så liten längre) börjar förskoleklass, Theo börjar på en språkförskola och Alvin kommer förmodligen, kanske, eventuellt gå kvar på sin nuvarande förskola.
 
 
Tre olika ställen att lämna på.
Tre olika ställen med olika planeringsdagar.
Tre olika luciafiranden - kanske samtidigt.
Tredubbla risker för magsjuke-smitta.
Tre olika ställen att hämta på.
Tre olika ställen för våra tre olika killar.
 
Stresspåslaget vid bara tanken ökar markant.
Men det är till hösten.
 
NU . ÄR . DET . SEMESTER!


Fullt upp i höst låter det som. Men de kommer nog gå kanon!=)

Förstår hur du tänker kring tatueringar, men jag älskar dem och skaffade min första (efter flera års tjat) när jag fyllde 18 år och sedan dess har det byggts på, det kostar en del så man kan inte göra allt man vill, men en vacker dag så ska jag komma dit :)

Åh spännande.
Vi har också planer på Legoland i sommar :)
Vi har två fribiljetter om ni vill köpa :D säljer dem för 500kr, fribiljetterna fungerar till såväl vuxna som till barn :D

Fullt upp, men det kommer att bli bra !!
Innan du vet ordet av kommer ni vara mitt i de nya rutinerna :)
Kram

Det löser sig alltid på något bra sätt. I förskoleklasserna brukar ju även bacillerna bli färre;0).

Kram och njut av en härlig semester.

Det kommer säkert bli jättebra! Men jag förstår hur du känner & tänker.
Men precis som du skriver är det faktiskt semester som gäller först, härligt!!

kram kram

Du kommer säkerligen hitta nya rutiner och lösa det där "pusslet" alldeles utmärkt tror jag. Och du, att oroa sig innan saker har hänt gör ingen glad. Ha semester nu tillsammans med dina fina killar....hösten kommer tids nog ändå!
Kram Jennica

Det kommer ni lösa vännen! Rätt som det är så har ni kommit in i pusslandet men först tar ni en skön och välbehövlig semester finaste! KRAM

De ser minst sagt nöjda ut, haha! Så fina! Och gud så skönt med semester!! :)

sv: Tack så jättemycket! :))

Det kommer att gå bra i höst, ni kommer snabbt in i nya rutiner även om det kommer vara kämpigt vissa stunder! Va roligt att Theo fick plats:) Stor kram och njut av semestern!! Kramar!!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]